callimero skrev 2011-04-20 10:41:12 följande:
Så fantastiskt bra att du får ta utförliga prover Zinfandel! Mycket intressant att läkaren föreslog Prednisolon. Visst har det sina nackdelar men hjälper det oss att bli gravida är det helt ok för mig. Jag är osäker på om det hjälper i mitt fall då jag testat det vid 3 försök nu. Tog hela 20 mg nu sist och har mått rätt kasst efteråt trots att jag trappat ned. Åt mycket kortison som liten mot astma som jag förstått kan vara en bov immunologiskt vad jag förstått.
Har din läkare sagt något om dos? Falun ordinerar 10 mg vilket jag tror är litet lågt. En annan frågeställning är också om det räcker att börja vid ET som de flesta ordinerar, hinner det få effekt? Kan blodförtunnande som Fragmin ha någon negativ effekt, annars är det kanske bra att gå på det också.
Hur går det för dig Annielee?
Vilken dos har du på preparaten Busan?
Själv väntar jag på svar på TSH + T4.
Hej!
Vad är det för nackdelar med prednisolon? Jag äter nu 20mg/dag ord. från Falun. Varför har du mått kasst efter nedtrappningen av kortisonet?? Symtom???
Jag är inne på ruvardag 12 i dag men tror mensen kommer när som helst nu....trodde i början efter ET att det skulle gå vägen denna gång...jag hade ömma bröst och upplevde stick och mol i magen som jag hoppades skulle vara något bra tecken då jag inte upplevt det tidigare efter ET. Men för några dagar sedan försvann alla symtom och jag svettas nu mycket på nätterna vilket jag gör innan jag ska få mens...så när som helst kommer den nog nu tyv'ärr.
Nästa vecka ska jag till en läkare och få provsvar på TSH,TPO,TRAk mm...får se om jag blir insatt på levaxin och om det kan hjälpa oss att bli gravida. Har ni hört om någon som lättare blivit gravid efter att ha fått levaxin?? Jag ligger ju på gränsen till hypotyreos(enl. tidigare tagna prover) och tänker att det kanske kan vara värt att prova levaxin just för fertiliteten även om jag inte har så mycket andra symtom, vad tycker ni?