KarolinaGöteborg1980 skrev 2011-04-01 16:57:43 följande:
Gud...åh.. vad svårt... känns så himla pinsamt att säga pengar/presentkort.
Men det är nästan det bästa!
Och ja absolut... släpa på glas/servis i hundra år.. och när barn nr 2 kommer.. skall man ha dubbla grejer undan gömnda. Bättre att köpa en servis på aktion när de skall gifta sig i så fall tänker jag.
En fin pläd.. på något fint svenskt, hanverksätt hade varit häftigt.. men herregud.. saå ambitiösa med sina presentval är de inte.
Vi skrev med det på inbjudan, hon som gjorde korten fick till det superbra! Och jag personligen hade blivit glad om jag slapp ränna i affärer efter helt meningslösa saker när det kan gå till ett framtida körkort eller till och med bostad.
Helt seriöst tror jag inte dina barn kommer vilja ha nåt jävla proslin när de gifter sig utan pengar till en resa osv..
Jag önskade speciella saker till sonen av de allra närmaste. Min mamma gav sonen två silverburkar att ha första tanen i bla och det var sött. Sen hade vi nån familj som jag visst inte var så rika så jag bad mamman brodera en doptavla istället. Den är såå fin!
Men nej, jag tror det är väldigt få som inte är nära familjen som gör sig jobbet med fixa nåt extra.
Får jag tipsa om att skaffa en dopbok också? Det gjorde vi och alla skrev i den, sen kan man fylla i vad alla gav medans man minns. Den skrivs i varje födelsedag också som han har.