• Minkärlek09

Ni som spår med Pendel

Hej alla!

Jag har börjat använda mig av pendel undrar om de finns fler?
    Vad är det som gör att pendeln rör på sig?jag sitter verkligens stilla och den rör ju sig.

Har det stämt när ni spått er med pendeln?

kram

• Svar på tråden Ni som spår med Pendel
  • Annelie68

Ja, ,mycket har stämt men inte när man spår om sig själv tyvärr. Jag har bl a letat upp en gammal almanacka och spått en tjej som gick samma undervisning som mig (allt stämde). Men som sagt, att spå sig själv stämmer inte då det önskvärda ställer till det.

• Minkärlek09
    Annelie68 skrev 2011-04-01 19:15:06 följande:
    Ja, ,mycket har stämt men inte när man spår om sig själv tyvärr. Jag har bl a letat upp en gammal almanacka och spått en tjej som gick samma undervisning som mig (allt stämde). Men som sagt, att spå sig själv stämmer inte då det önskvärda ställer till det.
    och hur slår det önskavärda in om man inte rör sig?
    Enligt mitt medium är det en guide.
  • Annelie68
    Minkärlek09 skrev 2011-04-01 19:21:58 följande:
    och hur slår det önskavärda in om man inte rör sig?
    Enligt mitt medium är det en guide.
    Förstår inte riktigt vad du menar. Jag menade bara att när man spår andra och inte vet något om dem så är det vårat omedvetna som styr. När jag hittade min almanacka så var det jag som styrde men jag hade glömt. Men när det kommer till att spå om kärlek, pengar eller framtiden tex om sig själv så styr det medvetna över det undermedventa i stor utsträckning. Man önskar ett svar och får det svar man vill. Därför är det inte att lita på.
  • Minkärlek09
    Annelie68 skrev 2011-04-01 20:05:13 följande:
    Förstår inte riktigt vad du menar. Jag menade bara att när man spår andra och inte vet något om dem så är det vårat omedvetna som styr. När jag hittade min almanacka så var det jag som styrde men jag hade glömt. Men när det kommer till att spå om kärlek, pengar eller framtiden tex om sig själv så styr det medvetna över det undermedventa i stor utsträckning. Man önskar ett svar och får det svar man vill. Därför är det inte att lita på.
    så kan man väl inte resonera heller? jag rör ju inte pendeln
  • Annelie68
    Minkärlek09 skrev 2011-04-01 20:20:00 följande:
    så kan man väl inte resonera heller? jag rör ju inte pendeln
    Nej du rör den inte men din vilja att något ska vara sant eller inte gör det.
  • Minkärlek09
    Annelie68 skrev 2011-04-01 20:23:02 följande:
    Nej du rör den inte men din vilja att något ska vara sant eller inte gör det.
    så min vilja rör pendeln? jag är neutral och granskande i min frågor.
    Hur kommer det sig att ett certifierat medium säger att det är din guide?
  • Annelie68
    Minkärlek09 skrev 2011-04-01 21:02:24 följande:
    så min vilja rör pendeln? jag är neutral och granskande i min frågor.
    Hur kommer det sig att ett certifierat medium säger att det är din guide?
    Det är din guide på det sätt att du får svar av dig själv - om du tvekar på något så kan pendeln visa dig den väg som är rätt enligt ditt undermedvetna. Men när man kommer till frågor som "Kommer jag att finna min stora kärlek" och liknande är det ens egen önskan som kan gå in och styra - man måste verkligen kunna lägga undan alla tankar och känslor för att kunna få svar på sådana frågor. Jag har inte lyckats med det. Men att spå andra kan vara lättare då man inte har något att ta ställning till (om det inte är någon som står väldigt nära en själv). Det finns massor av info om detta att finna på internet. När jag spådde tjejen som gick samma utbildning som mig så kände jag inte henne. Vi satt långt ifrån varandra i klassrummet och vi umgicks inte på rasterna. Hon hade en kortlek med sig en dag och berättade att hon sådde i kort och då nämnde jag att jag spådde med pendel. Hon frågade mig då om jag kunde spå henne. Hon ville så gärna veta om hon skulle gifta sig. När jag kom hem satte jag mig vid mitt köksbord i det pyttelilla köket jag aldrig satt i annars. Jag ställde frågor till pendeln och kom fram till att hon skulle gifta sig med en man som hade ett namn som började på M, han var 29 år, hand bodde inte i Sverige, de hade alrig träffats men pratat i telefon och sett foto på varandra, han hade släktingar i Sverige.

När jag kom till skolan nästa dag berättade jag för henne. Hon tittade på mig med stora ögon och sa att det fanns en man i hennes liv som hette Maciek. Han bodde i Polen (hon var från Polen). Han var 29 år gammal och de hade aldrig träffats. Maciek kände en vän till henne och vännen hade skickat ett foto på henne till honom och gett honom hennes telefonnr så de hade pratat i telefon. Hon hade då fått ett foto av honom. Macieks faster bodde i Stockholm och han åkte dit då och då för att hälsa på OCH han hade frågat henne om hon ville gifta sig med honom. Saken var bara den att - just då iaf - hon inte ville gifta sig med honom. Men vad vet jag - hon var bara 21 år - kanske är de gifta idag :)

Så mycket kunde jag alltså få fram åt en främling men om jag frågat om en viss person varit rätt för mig har jag märkt att pendel gärna pendlar lite fram och tillbaka mellan ja och nej och det slutar med att den svarar att den inte vet genom att pendla sidledes. Jag hade kanske lyckats om jag fortsatt öva upp det men jag la det på hyllan. Det är inte ofta jag pendlar idag tyvärr - just för att jag inte kan vara säker på att svaren jag får om mig själv av mig själv stämmer.

Men som vägledning kan det vara bra, frågor som ska jag gå den vägen eller den vägen, där kan det fungera utmärkt.
  • JessiEN

Min mamma har kunnat gjort det i många år, men hon gör det med en vanlig nål och tråd. Jag har provat på mig själv men inte kunnat det förrens igår... Då provade jag med min ring på en tråd och det funka. Att jag prova var för att "bevisa" för min mamma att hon hade fel i det som visades igår när hon kollade mig...

Jag har två barn, en pojke och en flicka och har fått ett missfall.... Så långt visade nålen rätt.... MEN sen visade den att jag kommer få tvillingar, två gånger!!!!! Och det visade så stora rörelser nu och när hon gjorde det över min mage fick nålen "fnatt".... Så antagligen är jag gravid med tvillingar, (inte bekräftat) och ska få tvillingar vid ett senare tillfälle!!!

Kan inte stämma tänkte jag och prova på mig själv, och tro på f-n att det visade samma sak!!!!

Ska väl ta ett test idag eller nåt och är jag gravid så ska jag kräva ett VUL!!!

Svar på tråden Ni som spår med Pendel