• lillen01

Vart köpa hårt Toalettpapper att som inte smular sig när man blöter det?

Vill ha tips på vart man kan köpa toalettpapper/hushållspapper som inte smular sig när man blöter det, vill gärna använda det istället för våtservetter...

Det pappret de har i BB är hårt och bra, liknande vore toppen.

Hur gör ni för övrigt ni som inte använder våtservetter??

• Svar på tråden Vart köpa hårt Toalettpapper att som inte smular sig när man blöter det?
  • MattiasFru

eldorados toalettpapper eller om det är euroshoppers, det absolut billigaste du kan hitta på willys iallafall, det är som att torka sig med sandpapper, kan tänka mig att det inte smular, så hårt som det är.

• Eleonor01

M tork heter pappret. Brukar vara m1. Det finns att köpa på exempelvis gullbergs. Ställen som säljer kontorsmaterial

• ploten

Om du ska ha det till småbarn, varför inte köpa torra tvättservetter, tex Euroshoppers, som inte smular sig när man blöter dem, men som samtidigt är mjukt och skönt att tvätta med? Toapapper som känns som sandpapper (som någon tipsade om) låter inte så lyckat mot en liten barnrumpa!? Vi har aldrig använt våtservetter, utan bara torra tvättservetter som vi själva blöter med vatten vid behov.

• Mysanochmimer
    ploten skrev 2011-04-01 21:48:37 följande:
    Om du ska ha det till småbarn, varför inte köpa torra tvättservetter, tex Euroshoppers, som inte smular sig när man blöter dem, men som samtidigt är mjukt och skönt att tvätta med? Toapapper som känns som sandpapper (som någon tipsade om) låter inte så lyckat mot en liten barnrumpa!? Vi har aldrig använt våtservetter, utan bara torra tvättservetter som vi själva blöter med vatten vid behov.
    Precis
    Euroshoppers torra tvättlappar är kanon!
  • ploten
    ploten skrev 2011-04-01 21:48:37 följande:
    Euroshoppers tvättservetter finns på samma ställe som blöjorna på ICA (men ICAs egna tvättlappar är inte så sköna). Coops egna tvättservetter är ungefär som Euroshoppers, så även dem kan jag rekommendera.
  • dripdrop

Eldorados torra tvättlappar är ju kanon, som flera nämnt här. Vi brukar ha en skål med vatten+olja bredvid skötbordet och blöta vid behov.

Använder bara våtservetter när vi är ute...inte så förtjust i det.

• Lena

toalettpapper ska smula sig för att inte orsaka stopp i toaletten. Använd hushållspapper om pappret inte ska smula om ni inte vill använda särskilda saker.

• Dimitra
    dripdrop skrev 2011-04-01 21:57:58 följande:
    Använder bara våtservetter när vi är ute...inte så förtjust i det.
    Jag har en plastpåse med de vanliga Euroshopper-tvättlapparna som jag blött i förväg istället för våtservetter. Smidigt och lätt att plocka fram
    The Dimitra universe.
  • principessan

Euroshoppers!!!! Det är det ända jag köper från det märket! De är superbra

• lillen01

Hade aldrig hört om tvättlappar innan, men köpte eldorados och de är super bra så tack för hjälpen:)

• ploten
    lillen01 skrev 2011-04-04 11:09:41 följande:
    Hade aldrig hört om tvättlappar innan, men köpte eldorados och de är super bra så tack för hjälpen:)
    Man lär sig mycket på Familjeliv!
Svar på tråden Vart köpa hårt Toalettpapper att som inte smular sig när man blöter det?