• inga76

Bästa EC-prylarna?

Vår tjej är 7 veckor och vi tänkte så smått börja EC:a henne nu när den värsta "herregudviharfåttbarn"-chocken börjar lägga sig

Jag läser "The diaper-free baby" och där finns en massa tips på olika prylar som ska göra den EC:ande förälderns liv lättare: genomskinliga specialpottor, benvärmare, byxor som är öppna i grenen osv osv. Det är säkert bra grejer men känns lite väl mycket att springa iväg och köpa tusen nya saker bara för detta. Men ni som EC:ar: är det någon eller några saker ni haft stor hjälp av att faktiskt skaffa? Var köpte ni dem, om det är någon specialgrej? Tacksam för tips!

• Svar på tråden Bästa EC-prylarna?
  • inga76

Nej, visst verkar det lite överdrivet?! Märks att det är en amerikansk bok, det första kapitlet som ska vara inspirerande heter "Gear and other fun stuff"... Får direkt motsatt effekt på mig, dock! Men en potta eller dyl kanske vi skaffar att ha vid skötbordet, för det är inte i badrummet...

Det där med byxor som är öppna i grenen verkar också vara för att man snabbt ska kunna få barnet i position när det signalerar att det är dags. De menar att man kan stoppa i en vikblöja direkt i sådana byxor när man är hemma om det skulle hända en olycka innan man hinner till toan.

Vi har tygblöjor men har inte kommit igång med det än. Vill verkligen men jag hinner ju knappt tvätta som det är nu, fattar inte riktigt hur jag ska få ihop det!

Svar på tråden Bästa EC-prylarna?