• prezl

sova med barn i parkeringshus med olåst dörr?

snälla ge mig objektiva svar på detta:

en pappa som varit på utflykt med 1,5åringen tar en tupplur i parkeringshuset
    barnet sover också i sin stol
    detta skedde idag vid 14tiden
    de sover ca 40 min
    båda sover hårt
    bilden är olåst när de båda sover

i parkeringshuset,  på exakt denna  (förhyrda)plats,
    har tidigare 3 inbrott begåtts,  i samma  bil

området är ett allmänt parkeringshus i city, många skummisar är i garaget/området, främst  nattetid
    i området finns ett par -tre "sunkställen"/krogar med skumt klientel

mamman blir jättearg när hon får höra att de sovit i parkeringshuet med icke-låst dörr
    pappan tycker att det är galet att bli arg för en sådan sak, att det inte är ngt att hetsa upp sig över

- vad säger ni, vem har "rätt"?
    - och: skulle ni sova med ert barn i ett parerkingshus i city med dörren olåst?

tacksam för er respons!!!

• Svar på tråden sova med barn i parkeringshus med olåst dörr?
  • MattiasFru

jag tycker faktiskt inte att det låter så konstigt. Vad skulle ha hänt menar du? att dom skulle bli rånade medans de satt i bilen?

• Hannah76

Hellre det än att en supertrött pappa hade kört bilen.

Hur gammalt var barnet?

• prezl

i samma område försökte ett par sno en banvagn med ett barn i för ett par veckor sedan på systembolaget. vet inte vad som skulle ha hänt, men märker bara att man inte kan ta  för givet att alla mskor är ärliga

• Nifelheim

Jag tycker inte alls att det låter så hemskt att inte ha låst dörren. Man vaknar väl för tusan om någon öppnar och inte särskilt många skulle ge sig på en bil som det uppenbarligen sitter någon i.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Raskask

Nej, jag skulle inte sätta mig att sova i ett parkeringshus, varken på dagen eller natten. Hade jag kommit förbi och sett det hade jag nog blivit oroad för att något hade hänt- att de sovande var skadade på något vis för det verkar så udda för mig vid första tanken.

Men vid andra tanken låter det inte speciellt farligt. Jag har mycket svårt att tro att någon skulle bryta sig in i en bil där det finns folk. Även om de sover.

• varfördåför

jag hade nog facktiskt blivit arg om min man gjort så med något av barnen. Såva måste han ju få göra om han känner att han inte kan köra pga trötthet, men jag anser nog också att man låser dörren isf.

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • prezl

hon är 1,5 år och de hade kommit hem, alltså barnet sov och pappan passade på att då ta sig en lur, han skulle ej köra bil
    han tyckte hon kunde få sova sin middagslur klart är argumentet

kan nämna att platsen ligger längst in i garaget, helt öde, "Läskigt ställe" 

• prezl
    Raskask skrev 2011-04-02 18:26:18 följande:
    Nej, jag skulle inte sätta mig att sova i ett parkeringshus, varken på dagen eller natten. Hade jag kommit förbi och sett det hade jag nog blivit oroad för att något hade hänt- att de sovande var skadade på något vis för det verkar så udda för mig vid första tanken.

Men vid andra tanken låter det inte speciellt farligt. Jag har mycket svårt att tro att någon skulle bryta sig in i en bil där det finns folk. Även om de sover.
    tack, du förstår mig verkligen!!!
  • Odens Ängel

Jag hade absolut inte tyckt att detta var ok, speciellt inte med olåst dörr.
    Om hans argument nu va att låta barnet sova klart, jag då hade han väl kunnat åka en liten sväng med bilen istället, eller kört ut från garaget åtminstonde...
    Man sover inte med olåst dörr hemma, och definitivt inte i en olåst bil, så är det bara!

• Hannah76
    prezl skrev 2011-04-02 18:30:35 följande:
    hon är 1,5 år och de hade kommit hem, alltså barnet sov och pappan passade på att då ta sig en lur, han skulle ej köra bil
    han tyckte hon kunde få sova sin middagslur klart är argumentet

kan nämna att platsen ligger längst in i garaget, helt öde, "Läskigt ställe" 
    Hur skulle han komma hem om han inte skulle köra bil?
Svar på tråden sova med barn i parkeringshus med olåst dörr?