• APEW

Tips på restaurang i Göteborg för liten bröllopsmiddag, 15 personer

Hej
    Behöver tips på restauranger i Göteborg som tar 15 personer för en bröllopsmiddag.
    Det ska inte vara speciellt dyrt.
    Det ska vara mysigt
    Det ska vara handikappanpassat

Kom med massa förslag är ni snälla!

• Svar på tråden Tips på restaurang i Göteborg för liten bröllopsmiddag, 15 personer
  • Parenthood

Vad betyder "inte speciellt dyrt", hur ser budgeten ut?

• Frökenolson

oj, liten budget men det finns små pärlor,  du får inte en trerätters, men törnströms e nice,
    i haga finns ju flera havsrestauranger ex. sjöbaren, det är verkligen jättemysigt!!

Lycka till i jakten, vill du utanför gbg så har jag ett ställe på tjörn..

• Parenthood

Thörnströms var min första tanke också, men för 300/kuvert blir det max 1 rätt + 1 glas dricka, å då får man välja det billigaste ändå skulle jag tro. Dom har ju fått en stjärna nu också. Verkligen trevligt restaurang. Men med den budgeten ska man nog undvika stjärnkrogar.

Jag har tyvärr inga direkta tips på restaurangen för bröllopsmiddag med den budgeten, mitt förslag blir att kolla lite mer "lokalt" inriktade ställen kanske i linné/majorna eller någon annan önskad stadsdel.
    Tänk på att be om offert/förslag, med en grupp på 15 pers med samma mat bör dom kunna göra ett bra pris.

• Fruochmamma

Håller med om att det är smart att be om en offert. Ofta gör ju vinet att notan springer iväg.

Kan annars tipsa lite om följande, men vet inte 100% på att budgeten hålls:

- Barken Viking
    - Le Village
    - River Café
    - 12-52
    - Lilla Torgets Vinkrog
    - Magnus & Magnus
    - Sjöbaren
    - Tvåkanten
    - Wasa Allé
    - Långedrags värdshus
    -

Kolla även GP's "Uteätarna" på lördagarna för att få lite inspiration eller restaurangguiden.se.

ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
Svar på tråden Tips på restaurang i Göteborg för liten bröllopsmiddag, 15 personer