• RosaPrinsessa

Kan man blockera nummer/sms ?? tacksam för svar =)

Hej.. jag har en sån samsung tuch mobil, en sån rosa som kom ut för drygt två år sedan..
    Har ett ex som terroriserar mig.. vilket gör att jag får en klump i magen så fort jag får sms.. vill inte ha det så..
    vill helst slippa byta nummer.. då alla har mitt nummer o kan det lixom..
    Men kan jag blockera hans nummer på nått sätt??

tacksam för svar :) MVH

• Svar på tråden Kan man blockera nummer/sms ?? tacksam för svar =)
  • Veritas18

Vet inte hur det funkar med den telefonen men det går säkert. Annars kan du alltid höra med ditt telefonbolag och höra om de kan blockera.

HAr också gått igenom samma sak.  Bytte nummer faktiskt. Kändes skönt att börja med nåt "nytt"

Out with the old in with the new ;) 

• Frontline

Ja det kan du, men det beror på helt vilken mobil du har du har en samsung tuch mobil, en sån rosa som kom ut för drygt två år sedan
    Och jag lovar dig det säger oss inget...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

Min förra mobil var en rosa samsung touch och jag blockade ett nr så det inte kunde ringa till mig. Tror att jag gick in under samtal och fixade det där. Hur det är med sms vet jag inte eftersom det bara ringde tilll mig.

Annars kan du ju ta råden som skrevs i inlägget ovan, prata med ditt telefonbolag om det går att spärra.

• RosaPrinsessa

tack för svaren :) det uppskattas..
    jag funderar på att byta nummer.. men hade helst viljat slippa.. då ska man lära om det.. alla andra ska lära om det.. man ska ha tag på alla ställen som behöver ens nummer osv osv..
    hade vart skönt att vara blockera hans nummer..

• smah

Jag skulle nog rekomendera att du byter, om han har bestämmt sig för att vara riktigt jobbig är det inte svårt för honom att gå och skaffa ett nytt simkort och fortsätta terrorisera dig från det. Gå in och kolla på samtalsinställningar annars. Lycka till{#emotions_dlg.flower}

• Linda 23

Det borde gå, jag har blockerat såna här utländska nummer som vill att man ringer upp och sen drar de pengar på min dotters mobil och hon har en riktigt gammal telefon :)

♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07 Emil-10♥
Svar på tråden Kan man blockera nummer/sms ?? tacksam för svar =)