Inlägg från: BFokt2011 |Visa alla inlägg
  • BFokt2011

    Höstbebisar i Umeå 2011

    Hej hej!
    Jag håller med det är fullt upp för oss me!  Vilket härligt väder vi hade i några dagar! Vi åker på lågsemester imorgon så det har varit endel förberedelser inför det....resan tar drygt ett dygn så det gäller att kunna hålla barnen någotsådär sysselsatta och nöjda. Håller tummarna att inget tillstöter med graviditeten under resan, allt såg ra ut hos barnmorskan igår iaf...ha en bra sommar!

  • BFokt2011

    Hej alla! 
    Hur är det?
    Vi har haft en bra semester och är på hemma plan igen! Är det någon annan som börjat inhandla bebisgrejor ännu? Jag har börjat kolla efter vagn men har inte bestämt mig ännu, är sugen på en brio happy. Ska få låna endel annat av en kompis. Jag har äntligen fattat att det är foglossning som jag har problem med och som gör att jag inte kan anstänga mig utan att få ont, så jag beställde ett stödbälte igår på nätet. Har de varit bra ni andra som prövat stödbälte? Jag längtar efter bebisens ankomst nu och har börjat tänka på förlossningen.....kollade på en profylaxandningsvideo i helgen. Jag är faktiskt peppad och längtar tills den dagen kommer....men ännu är det 10 veckor kvar för mig... Hoppas allt e bra med er andra!
    Hälsningar  

  • BFokt2011

    Hej Tattyn! 
    Härligt att du har endel grejor kvar sen dottern, det gör det lite enklare och du behöver inte köpa så mycket! Jag har hämtat ut en babybox från barnens hus. Det var längesen men de har inte ringt om blöjhinken ännu.....konstigt, jag hade glömt bort det där....Jag har fått det stödbältet som jag beställde, det var billigt och jag tycker att det är jättebra! Bra stöd i bäcknet och i lägsta delen av ryggen. Jag sätter det ganska lågt så jag upplever inte att det trycker på magen eller är obekvämt när jag sitter. Köpte en beg. vagn och åkpåse idag, känns bra att börja samla på sig lite saker som kommer att behövas....snacka om att man blev på budget nu när graviditetspenningen från försäkringskassan satte igång......det är bara att tänka smart och billigt. Jag tror jag kommer att börja baka bröd igen varje vecka och sånt som jag pysslade med förut när jag var mammaledig...Någon som har erfaranhet av amningskuddar? Jag har aldrig använt en men köpte en beg. idag. Är det bra att de är ganska lösa eller ska man fylla på med lite mjuka kulor i den så att den blir lite fastare? Nån som vet var man kan få tag på såna mjuka skum kulor till fyllning? Jag har tänkt använda den nu som stödkudde när jag ligger och sen som amningskudde. 
    Ha de bra och visst är det härligt med sommar! Skrattande

  • BFokt2011

    Hej!
    Tattyn: Hoppas du slipper de där med järndroppet, det lät inte så kul!

    Ja visst känns det som att det börjar närma sig nu! Det är så spännande att snart få träffa den lilla och en ANINGENS overkligt tycker jag...

    Jag använde  aldrig amningskudde med mina andra två barn men den jag köpte (som inte var så full) har varit suverän som stöd när jag sover både mellan benen när jag ligger på sidan och under magen. Jag tror det är tänkt att de ska vara lite formbara...

    Är det någon som skulle vilja träffas sen när vi fått bebisarna på öppna förskolan? Kanske ålidhems? Det skulle vara kul! 

    Ha de gott! 

  • BFokt2011

    Hej!
    Det låter som foglossning kossilalli, hoppas att det inte blir värre för dig. Jag åkte också dit på det denna gång men har inte haft det tidigare. Nu har jag även ganska mycket ont i ryggen om jag rör mg mycket eller promenerar för mycket på en dag.....jag är 32 v nu....nu längtar jag bara till slutet. Jag tyckte att det lät kul att träffas när vi fått på Ålidhems ÖF när de har bebisdag. Jag kommer att ha dottern på förskolan tis, ons, torsdagar så det passar bra! Jag hade också tänkt att det skulle räcka med en fleezeoverall, i åkpåsen, under alla filtar i liggvagnen....Tror kanske jag köper en överdragsoverall (som man kan ha fleeze under) till våren istället då barnet kanske vill sitta upp i vagnen. 

    ha de gött!
     

  • BFokt2011

    Vi har liknande, min man jobbar, sonen börjar åk3 den 22/8 och dottern kommer att börja ny förskola v34 (närmare hemmet)15 timmar. Jag kommer definitivt ha dottern 15 timmar på förskolan eftersom hon är så pass stor att hon behöver träffa andra barn och få den stimulansen. Hon kommer också att gå barndans på söndagar till hösten. Fram till dess är det inte så mycket som händer.....sonen är på läger denna vecka och dottern leker mest med kompisar så jag är rätt så uttråkad. Längtar till mini kommer så man har nåt att pyssla med....

  • BFokt2011

    Halloj!
    Nice med rea på barnens hus! Det är så kul att fynda! Jag har nog allt jag behöver inför hösten nu till alla barnen inklusive bebisen. Jag var på loppis igår och köpte en hoppgunga (jättefräsch!) för 20kr! Men usch va less jag börjar bli på att vara gravid. Ont i rygg och bäcken, obekväm mest hela tiden och humöret är inte på topp pga det. Jag LÄNGTAR tills det är dax (6v kvar och räknar ner....)! För mig blir det inget av med öppna förskolan förens efter bebisen är född och då går jag säkert på bebisdagen. Mitt yngsta barn kommer att gå korta dagar måndag till fredag på förskolan i höst. 
    Ha de!

  • BFokt2011

    Hej!
    Är det nån annan som börjar längta till slutet?
    Jag har graviditetspenning som det heter nu för tiden (samma som havandeskapspenning).
     

  • BFokt2011

    Härligt för er som känner att ni kan njuta av graviditeten nu i slutet också och för er som slipper ha så mycket krämpor!!!! Jag känner nästan att jag varit gravid färdigt nu, nu vill jag träffa barnet när det kommer (spännande!) !!! Jag är van att träna etc och har inte gjort de på länge nu så ser fram emot att kunna återgå till det och bli mer rörlig igen....för mig är detta nog med ganska stor säkerhet sista graviditeten. 
     

  • BFokt2011

    Hej!
    Hoppas att ni blivit friska igen Tattyn! Vi har haft en förkylning i höst och hoppas på att slippa fler nu innan bebisen kommer....Jag hör vad ni säger om att man endast orkar en promenad eller en ansträngande syssla om dagen och att man sen är helt slut. Det är likadant för mig. Jag använder också skor som är enkla att ta på och av. Jag börjar känna av mycket förvärkar, i nattt var det mest hela tiden, men ingen riktig action ännu. Är det fler som har förvärkar? Mitt beräknade datum är ju på söndag så nu hoppas vi att det händer nåt snart! Jag har förberett mamma som ska komma och passa barnen när det är dags...

    Vad sägs om att ses på öppna förskolan på Ålidhem i slutet av oktober eller början av november när de flesta har fått sina små? 

    Ha de bra alla andra som går och väntar!
    Kram 

Svar på tråden Höstbebisar i Umeå 2011