Inlägg från: Fru Massu |Visa alla inlägg
  • Fru Massu

Syskon i november/december 2011!

hoppas de är ok att jag oxå hoppar in här, ska få en liten som är beräknad 28 dec 2012.. ska på RUL den 28 juli, känns som en evighet dit hehe

jag gör död till liv åt dig
  • Fru Massu

de är mitt andra barn, har en dotter på 6 år som längtar efter att få ett syskon.

Jaa, vi är jättenyfikna på vad de är så vi kommer verkligen kolla. Förra gången fick vi göra ett till UL bara för att kunna se vilket kön de var. på första hade hon navelsträngen mellan benen. hoppas vi inte har samma "otur" denna gång hehe.

Dotter född 2005, liten beräknad dec 2012
  • Fru Massu
    sweetiise skrev 2011-07-11 22:26:18 följande:
    Men betalar ni för det då? Det kanske är olika vid olika landsting men jag är mkt tveksam till att de skulle låta oss göra om ett ul här bara för att kolla könet. Tror dessutom att de är rätt motvilliga att tala om könet här, har fått för mig det sen förra ggn även om jag då inte ville veta.

Haha ser nu att jag skrivit ankomst dec 2012 haha men de är ju 2011 haha tokiga jag!

ja, vi fick betala 500kr, då, 2005 i sthlm (bor i uppsala där de inte finns annat än ackis som i värsta fall kan tänka sig att göra ett till UL) på en privat klinik. vi skulle få de på band och allt men sen när vi kom hem så märkte vi att bandet inte hade spelat in något men de viktigaste var ändå att vi fick se bebben och vad de var för något.

M född 2005, lillan beräknad dec 2011
  • Fru Massu

på vårat andra UL kunde man se hur tydligt som helst att det var en flicka,han visade alla "delarna" hehe och hur vi kunde se de, 100% en flicka

Älskade M född 2005, Älskade lilla beräknad dec 2012
  • Fru Massu
    Fjärilslarven skrev 2011-07-15 23:04:57 följande:
    Välkommen in!
    BelindaB skrev 2011-07-15 13:08:58 följande:
    Också flyttad till den 11 dec efter ul idag. Allt såg fint ut o mest troligt en Ebba Cornelia som kikar ut då. :D
    Grattis till lyckat UL! Kul att det förmodligen är en liten tjej!

Jag gick igenom våra bebiskläder ikväll, och rensade ut sommarkläderna för våra killar föds ju olika årstider så små shorts och kortärmade bodies kan jag sälja istället. Känns ännu mer verkligt att det är en lillebror på väg när man sitter och viker små pyjamaser och lägger ihop strumpor i stl 10-12. Har handlat rätt mycket vinterkläder på Polarns rea nu för det blir ju helt klart billigare än att köpa dem till fullpris senare. Kanske är jag knäpp som är ute i så god tid, men dels är jag sån och sen älskar jag att shoppa... Fick reda på idag att min syster ska få barn i mars, vilket ju är jättekul! Men tyvärr kommer vi nu inte kunna ha deras babyskydd, babysitter och babybjörn som förra gången så det måste införskaffas. Trista grejer att köpa, kläder är mycket roligare! Och så måste vi ff köpa vagn. Dyyyyr lillebror...

hur länge till har pop rea? det är ju sant som du säger, varför inte passa på än att betala fullt pris för samma sak några månader senare, man måste ju ändå köpa förr eller senare.

min mamma hade brottom med att ge mig spjälsängen och där stod den i några dagar, omonterad på plats så jag tänkte.. Varför inte bygga den? men nä, då hade jag för brottom enligt henne hehehe  
    M född 2005, lillen beräknad dec 2011
  • Fru Massu
    Fjärilslarven skrev 2011-07-16 20:34:41 följande:
    Några dagar/en vecka till med dessa priser och sen hoppas jag de sänker mer. Har fått indikationer på det. Antingen till 70% eller så blir det tag 3, betala för 2.

Just det, spjälsäng måste vi köpa också. Men vi vill ha en sån vanlig Ikea Gulliver som vi har till storebror och de säljs i mängder billigt på Blocket så det kan vi vänta med. Madrass har vi redan, för av nån anledning så köpte vi två stycken till storebror.
    ok ska se om de finns något kvar när löning kommer
  • Fru Massu
    sweetiise skrev 2011-07-19 13:14:59 följande:
    Var på RUL förra veckan, i torsdags. Det var skönt att se att allt var bra, man oroar sig ju en del... Vi väntar en liten lillasyster (troligtvis)! Härligt! Min man blev lite besviken för han ville gärna ha en pojke men just därför kände jag att det kan vara bra att ta reda på könet den här ggn så att han kan förbereda sig lite.

Jag tror att jag har det mesta i klädväg, fick en supervarm overall till storasyster när hon föddes (i september 09) som hon aldrig kunde använda för den var för liten. Det blir nog den + låna nån av min syster.

Fyndade en syskonvagn på blocket också så vi kan promenera med storasyster till dagis i snön :)

Så mysigt med bebisgos i vinter tjejer!!!

grattis till troligtvis en liten tös då
  • Fru Massu

Hej allihopa!

Nu har vi oxå varit iväg på RUL och allt såg fint och bra ut. Dock ville den inte visa sig så bra utan vände ryggen till hela tiden och valde vid en stund "stå på huvudet" hehe..

Vi fick oxå se könsorganet hur tydligt som helst, vi väntar en pojke

Innan vi hittade den lille bebisen så kom de en blixtsnabb tanke i huvudet "tänk om de inte finns en bebis där" haha      

• Fru Massu

bara en tanke jag fick när ni skriver om vikten..
    säger barnmorskan till tex när man gått upp lite för mkt eller tycker de hela tiden att man ligger på en bra o stadig kurva?
    jag gick upp 1kg från v0-v10 och efter v 10 gick jag upp 8 kg nu till v26 (dock med kläder och skor på) och fan jag har bara halvvägs, känns som om man kommer bli hur stor som helst och att allt inte bara är gravkilon men bm sa att jag går upp som jag ska.

Dotter född 14 juni 2005, liten pojke beräknad 30 dec 2011
  • Fru Massu
    Fjärilslarven skrev 2011-09-18 07:38:03 följande:
    Min BM har inte ens frågat mig om vikten den här gången. Jo, vid inskrivningen tror jag. Men förra gången fick jag skäll för att mitt BMI var för lågt vid inskrivningen och så sa hon att jag fick äta vad jag ville typ. Eller, det hörde jag och så åt jag Dubbeljapp, ha ha.  Och jag vet att jag vägde mig varje gång jag var där. Nu väger jag mig bara hemma för att ha lite koll.

Jag hittade den här länken: www.niomanader.se/raknaUtVikt.asp Kanske kan vara till nån hjälp.
    tack för länken, enligt den är allt som de ska, nästan exakt hehe..
    Dotter född 14 juni 2005, liten pojke beräknad 30 dec 2011
Svar på tråden Syskon i november/december 2011!