• Anonym (Hur göra)

Hur ta sig ur ett nyss påskrivet anställningsavtal?

Hej, finns det någon som har en aning om hur det funkar när det gäller anställningskontrakt?

Har varit inne i veckan och skrivit på ett avtal på ett nytt jobb som jag fått. Jätteglad över detta men nu har min man fått en ny tjänst i sitt jobb vilket innebär att jag inte kan jobba dom arbetstider som detta nya jobb kräver...

Och nej det finns ingen som kan ta vårat barn eller att det går att ordna på nåt annat sätt.

Hur kan jag ta mig ur detta?? Går det ens? Eller måste jag krångla med uppsägningstid?
    Kanske dom inte gör någon stor grej av det?
    Ska börja om 2 veckor enligt avtalet....

Snälla skriv vad ni tror eller vet!

• Svar på tråden Hur ta sig ur ett nyss påskrivet anställningsavtal?
  • Anonym

I de flesta avtal är uppsägningstiden en månad första året - så i värsta fall behöver du jobba 2 veckor. Ring chefen imorgon vet jag!

• Anonym (Hur göra)

Han åkte precis på semester i 1v! =(

• annkar78

Har du provanställning till att börja med? Då har du rätt att gå direkt.

• Anonym (Hur göra)

Det är ett 1års vikariat och inte någon provanställning....

• Anonym (Jenny)

I de flesta fall har man provanställning under 6 månader, vilket innebär att uppsägningstiden bara är 14 dagar.

Men om du pratar med företaget så kan du säkert dra dig ur direkt. Vem vill ha någon som börjar jobba och sedan slutar efter två veckor?

• Joual

Måste det vara du som avstår från det nya jobbet? Kan inte din man hoppa av sitt nya jobb istället? 

• Anonym (Hur göra)

Han tjänar så mycket bättre än jag och har en fast anställning... skulle va dumt om han slutade... jag har inte mycket att sätta emot om man säger så...

• Anonym (Hur göra)
    Anonym (Jenny) skrev 2011-04-03 21:33:36 följande:
    I de flesta fall har man provanställning under 6 månader, vilket innebär att uppsägningstiden bara är 14 dagar.

Men om du pratar med företaget så kan du säkert dra dig ur direkt. Vem vill ha någon som börjar jobba och sedan slutar efter två veckor?
    Jag hoppas dom resonerar så också...
  • Joual
    Anonym (Hur göra) skrev 2011-04-03 21:34:41 följande:
    Han tjänar så mycket bättre än jag och har en fast anställning... skulle va dumt om han slutade... jag har inte mycket att sätta emot om man säger så...
    Men har du ett annat jobb att gå tillbaka till om du nu hoppar av ditt nya? 
  • Libbe7

Om du redan skrivet på pappren  så är det väl din mans ansvar att ta hänsyn till det? Fattar inte varför det alltid är kvinnan som ska foga sig 

Svar på tråden Hur ta sig ur ett nyss påskrivet anställningsavtal?