• MaLiN9105

Har försökt bli gravid i snart ett år.

Hej. Jag är en tjej på snart 20 vårar som har försökt med min sambo att få barn i snart ett år utan att et hänt något:( Är faktiskt rädd ibland att det är mig det är fel på:( Har fått litetips från svärmor. Men någon annan som råkat ut för samma?
  • Svar på tråden Har försökt bli gravid i snart ett år.
  • MaLiN9105

Hon väntade själv i 3 år innan hon fick min sambo så hon hade lite erfarenhet. Men hon sa till oss att inte stressa eller oroa oss. Både jag och min sambo funderar på att börja ta vitaminer. Vill helst inte att Lizabell ska va för gammal när hon får sitt första riktiga syskon.Oron sitter alltid hos mig. "Och många säger att du är för ung för att det ska vara fel på dig"  ..

• MaLiN9105

Jo men jag har en bonusdotter och hon önskar mer än något att få ett syskon. Och det känns om inte man kan ge henne det. Hoppas att jag snart får ett barn.

• MaLiN9105

Röker gör jag men inte min sambo. Han snusar. Och vet att det gör väldigt mycket. Och jag själv tycker att jag ligger normalt i min vikt. Ska sluta så fort jag får ett jobb och kanske kan tänka på annat!

• MaLiN9105

vad är assisterad befruktning?

• MaLiN9105

Ahaa....Men de vill jag slippa.Vill ha barn på naturlig väg.

• MaLiN9105

Hon har inga HEL syskon överhuvudtaget. Enda sättet att få iallafall ett HALV syskon är genom oss.

• MaLiN9105

Inte min dotter för det första. Min sambos.
    Och hon är den som tjatat på oss. Hon har inga syskon om man ska sägaså ist. Hennes mamma är tillsammans med en kille som har två söner men de är inte med henne.

• MaLiN9105

Min svärmor sa till mig och min sambo att det ända ni inte ska göra är att ge upp. De va jag påväg igår iallafall. Kände mig helt misslyckad:( Men de eftersom att jag känner att jag vill ha barn och kanske inte kan få.

Vad är en IVF utredning?

• MaLiN9105

Hmm... Har funderat på en sak. Hur  lång tid efter beräknad mensdag kan man göra grav test?

• MaLiN9105

Okej. Vi ger ine upp. Men om inte min mens dyker upp tills imon så kollar jag mig. För det är 30 dag idag. Och min mens är beräknad 28-30 dag. Men får se. Bara för att jag har längtan osv så är de väl inget för det :(

• MaLiN9105

Det blidde inget tyvärr, men jag och min sambo har kommit överens att inte prata om sånt mer. Leva utifrån det jag tror är barnlöshet(men oftast säger dom att de kommer då)  Men kommer nog att vara rädd ett bra tag att jag inte kan få barn. Men de eftersom att de är min högsta dröm :)

• MaLiN9105

Har fått lite tips från en på hälsokostbutiken där jag bor vad jag ska testa det fukade för hennes svärdotter. Så hoppas att det funkar förmig med :) Håll tummarna :):)

• MaLiN9105

Tack för tipset. Ska testa och se om det funkar. Har haft lite oregelbunden mens nu den senaste med. Så har inte heller liksom riktigt kunnat räkna ut när min ÄL är.

Svar på tråden Har försökt bli gravid i snart ett år.