• MissLaila

Bästa maskindiskmedlet?

Vi har en sprillans ny Cylinda diskmaskin.. Har haft den i 2 veckor.. Vi köpte Finish 5 i 1 och jag måste säga att jag är grymt besviken.. Det är nästan alltid diskmedel kvar i glasen och djupa tallrikar efter en disk.. Jag vet inte om det kanske är maskinen då som är dålig, men jag tycker ju att diskmedlet borde smälta/lösa upp sig.. Någon mer som upplever detta med Finish? Eller är det ett vanligt problem med alla diskmedel... Vilket diskmedel tycker ni är bäst?
  • Svar på tråden Bästa maskindiskmedlet?
  • Saaaraa

Vi använder Finish power balls(är det samma som 5 i 1?) och är supernöjda! fungerar tom. på snabbprogrammet utan problem.

M 071208. H 100227. Bebis BF aug/sept.<3
  • MissLaila
    Saaaraa skrev 2011-04-04 10:44:01 följande:
    Vi använder Finish power balls(är det samma som 5 i 1?) och är supernöjda! fungerar tom. på snabbprogrammet utan problem.
    Får ni aldrig pulverrester på disken?
  • Sofiapers
    MissLaila skrev 2011-04-04 10:29:57 följande:
    Vi har en sprillans ny Cylinda diskmaskin.. Har haft den i 2 veckor.. Vi köpte Finish 5 i 1 och jag måste säga att jag är grymt besviken.. Det är nästan alltid diskmedel kvar i glasen och djupa tallrikar efter en disk.. Jag vet inte om det kanske är maskinen då som är dålig, men jag tycker ju att diskmedlet borde smälta/lösa upp sig.. Någon mer som upplever detta med Finish? Eller är det ett vanligt problem med alla diskmedel... Vilket diskmedel tycker ni är bäst?
    Vi använder Yes powerdrops. Det bästa diskmedlet enligt mig. Använde ett annat ett tag men disken blev inte ren av det men det är inga problem med Yes Powerdrops
  • 8Viola2

Vi är supernöjda med YES powerdrops

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie 29/5-10 ♥
  • MissLaila

Vi skulle ha köpt Yes, men det fanns inte i den affären vi va på och hade ingen lust att åka runt.. Men kanske hade tjänat mer på att åka till en annan affär... :/

• Runguska

Vi kör med Yes till maskinen och är enormt nöjda!

• Saaaraa
    MissLaila skrev 2011-04-04 10:58:27 följande:
    Får ni aldrig pulverrester på disken?
    Nä, aldrig!
    M 071208. H 100227. Bebis BF aug/sept.<3
  • MissLaila
    Saaaraa skrev 2011-04-04 11:40:12 följande:
    Nä, aldrig!
    Hmm lustigt att vi får det.. :/
  • Lindreas

Yes powerdrops! Helst Platinum.

• berenjena

Vad kör ni för program då? Jag har märkt att när man kör program med lite lägre temperatur så kan det ibland bli kvar rester, oavsett vilket diskmedel man använder. Så nu kör jag alltid 60 graders programmet och det blir bra. Jag tror det kan vara att ni diskat i låg temperatur eller så är det helt enkelt fel på sköljfunktionen på diskmaskinen. 

• MissLaila
    berenjena skrev 2011-04-04 11:46:09 följande:
    Vad kör ni för program då? Jag har märkt att när man kör program med lite lägre temperatur så kan det ibland bli kvar rester, oavsett vilket diskmedel man använder. Så nu kör jag alltid 60 graders programmet och det blir bra. Jag tror det kan vara att ni diskat i låg temperatur eller så är det helt enkelt fel på sköljfunktionen på diskmaskinen. 
    vi kör normal/ekonomi.. den tvättar i mellan 45 och 55 grader istället. men det är inte varje gång vi får pulverrester på disken. men det händer säkert 1 gång av 3...
  • Stars

Maskindiskmedel tenderar att vara riktigt bra oavsett märke, åtminstone om diskmaskinen är bra. Jag köper icas egna maskindiskmedel. Jag är annars en person som köper det märke som jag VET är bra. Handdiskmedel är alltid yes (annars måste man ju köpa flera flaskor diskmedel varje månad), tvättmedel är alltid via, rengöringsmedel är alltid ajax och cillit bang osv. Men så testade jag ICAs diskmedel en månad då jag råkat betala hyran två gånger och ville vara sparsam med pengarna som var kvar och insåg att ICAs var bättre än yes och ungefär lika bra som finish powerball.

Om det alltid finns diskmedel kvar i disken i maskinen kanske diskmaskinen inte använder så mycket vatten som den behöver? Testa att köra sköljprogrammet en gång till efter en disk. Det låter inte alls som att det vore diskmedlet som är felet.

Svar på tråden Bästa maskindiskmedlet?