Ni som fött på SÄS i Borås, hjälp mig
Så när hon väl sa att "ja, men då var jag klar då" blev jag så paff så jag kom mig inte för att fråga det som jag hade undrat över...
Men så tänkte jag att jag kan lika gärna fråga här...
1: delar de ut såna där gratis väskor från Libero när man åker hem? Läst att det är bara vissa som gör det?
2: ni som bott kvar på den där egen vårds avdelnmingen (EVA) och inte bott i enkelrum dvs delat med en annan nybliven mamma medans pappan har fått åka hem, hur har ni upplevt det?
Vi bor nämligen så nära, så har redan blivit förvarnade av barnmorskan att vi emd största sannolikhet kommer att bli hemskickade från förlossningen om de har många inne när vi kommer, vi har mindre än 3 minuters bilväg till SÄS.
Jag känner nämligen så att om pappan ändå inte kan vara kvar, kan inte vi lika gärna få åka hem också då, när vi ändå har så nära?
Detta med förutsättningn att allt ser bra ut, och att vi hunnit vara på EVA hela dagen, dvs om bebisen tex föds på natten, kan vi åka hem nästkommande kväll då?
3: hur har ni andra gjort med den berömda "bb väskan", vi fick tillsägelse att det enda vi "fick" ha med oss var mvcpapper, legitimation, tandborste, mössa till bebisen och om man vill använda sig utav vetekudde kunde man ta med den för det har de inga där.
Jag kände lite att, jaha, inget mer? Nej, då får man ha det i bilen så får sambon hämta den sen, men det man kan känna att man vill ha med under förlossningen om den blir långdragen då? Vad har ni haft med er?
Sen kan ni väl tipsa om det som ni tycker man ska tänka på att ta med sig, jag känner nu ialla fall att jag kommer vilja ha egna kläder på bebisen om vi hamnar på bb eller EVA, och att jag kommer vilja ha det själv också.
Och som sista grej, jag har aldrig hört från någon av mina vänner som fött på andra ställen runt om i Sverige att man inte får ha mobilen på, för att de skulle störa utrustningen? Är det bara på SÄS de har en sån "regel" och i såna fall varför?
Oj vad långt det blev, hoppas ialla fall på en del svar