• KRSn

Tips på doppresent till killar.

Ge mig bra tips på doppresent till killar :)

"Beror på hur mycket du tänkt att lägga" vill jag inte höra :p
    Jag vill ha alla möjliga tips för det finns massa dop vi ska på
    i år, med bara pojkar där vi tänkt att lägga lite olika mycket.

• Svar på tråden Tips på doppresent till killar.
  • KRSn

Oj va mycket bra ideér!

Kul, tack, ska googla på det mesta och kolla läget :)

• kajsa99

Ja, Babyprints.se har doppresenter. Det kan jag tipsa om. Man bestämmer själv hur de ska se ut och så handmålar de spargrisar.

• Ann Lee

Den här presenten passar både killar och tjejer men är lite ovanlig.

Vi har köpt en graverad termos till många barn som döpts i vår bekantskapskrets. Där har vi graverat "På dopdagen och datum".

Det kan man ha varmt vatten i, i början när man är utepå och ska fixa ersättning. Sen så småningom varm choklad, som följer med på utflykterna med skolan. Uppskattad present säger alla som fått en sådan av oss.

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • ninagirrl

Vi köpte en fotoram med speldosa ifrån  Hallbergs guld till en liten kille på hans dop, det finns ungefär samma sortiment hos Guldfynd. 

• Lexie77

* Plåtbil - sån lite gammaldags som de kan åka på
    * Tavla från tex Isa Form
    * En underbar bil i trä från Playsam -streamline
    www.playsam.com/Products.aspx
    * Fint gosedjur från Jelly Cat
    * Brio tåg + startkit med järnväg
    * Mini-kånken ryggsäck
    * påslakanset, tex Moln
    * Mugg, tallrik, djup tallrik från Svenskt Tenn ( tex den med blå elefanter)
    * Moln
    * Brio träleksaker
    * Leksaker från LEKA, tex: www.houseofhedda.com/sv/artiklar/trojansk-hast-liten-gron-4.html
    * En fond
    * Ett konto på Forex där man sätter in lite pengar varje år för att sedan resa med barnet till olika platser beroende på summan sparade pengar.

• linas fina

Brukar det var stor skillnad på doppresenter till pojkar eller flickor? Jag har aldrig varit på dop faktiskt, men jag trodde i min enfald att det inte fanns så stora skillnader på saker till små bebisar. Får ha det i åtanke till ett eventuellt dop då kanske. =)

• 071001

linas fina, det beror ju helt på vad man vill ge. Finns ju massa saker som passar alla barn, tex tavlor, böcker, födelsedagståg, stolar/pallar och så finns det saker som kanske går mer åt ett håll som tex guldhjärtan som halssmycke som är mer för tjejer.

• linas fina
    071001 skrev 2011-09-19 10:58:14 följande:
    linas fina, det beror ju helt på vad man vill ge. Finns ju massa saker som passar alla barn, tex tavlor, böcker, födelsedagståg, stolar/pallar och så finns det saker som kanske går mer åt ett håll som tex guldhjärtan som halssmycke som är mer för tjejer.
    Jaha.  Fast alla tjejer gillar kanske inte heller guldhjärtan. Tycker bara det är lustigt att folk vet så mycket vad små bebisar tycker om redan. Men det är kanske bara jag. =)
Svar på tråden Tips på doppresent till killar.