• villsågärna38

Gravid och blöder

Hej!

Ni som fått barn via ÄD, behöver lite uppmuntrande ord av er!! Är gravid i v.5+6 på femte ÄD-försöket och har börjat blöda rött blod idag. Inte som mens men det har ändå kommit lite varje gång jag varit på toa. Har fått MA tidigare så jag blir så enormt rädd, vill så enormt gärna behålla den här graviditeten. Vet att det inte är mkt jag kan göra och att det förhoppningsvis inte är farligt. Vet även att det är vanligare att blöda vid ÄD-graviditeter. Men änså.... usch, känner mig helt hispig! Ni som blött och som fått barn sen, vad sa era läkare?
    Till saken hör att jag även mår illa och även har fått diarre idag. Känns liksom inge bra i kroppen.

Kram

• Svar på tråden Gravid och blöder
  • plupp06
    plupp06 skrev 2011-04-05 07:30:20 följande:
    I tidig graviditet hade jag blödningar i vecka, kom rött blod när jag gick på toa.
    I vecka 6 ska det stå
  • villsågärna38

Hej!

Usch, ja vilken pina igår. Kunde knappt sova av oro och vaknade fem imorse av hjärtklappning. Idag kom det lite, lite brunt på pappret men inget blod alls än så länge så jag hoppas att det var falskt alarm. Yes, tar innohep (nästan som fragmin).

Kram

• Pussesnuttan

Hej Villsågärna,

Vi har just gjort ÄD i St Petersburg.
    Där fick man gå till en särskild sköterska som berättade om skillnader mellan vanlig graviditet och ÄD och att man vid ÄD kunde få blödningar. Enligt henne berodde det på att kroppen saknade något hormon.
    Vi fick med oss en hel påse med sprutor som man skulle ta enligt ett visst schema för att stoppa blödningen.
    Hon sa också att man skulle ligga och vila.

Hör av dig till din klinik och fråga vad du ska göra.

Håller tummarna för dig.

Pussesnuttan

• villsågärna38
    Pussesnuttan skrev 2011-04-05 11:35:44 följande:

Hej Villsågärna,

Vi har just gjort ÄD i St Petersburg.
    Där fick man gå till en särskild sköterska som berättade om skillnader mellan vanlig graviditet och ÄD och att man vid ÄD kunde få blödningar. Enligt henne berodde det på att kroppen saknade något hormon.
    Vi fick med oss en hel påse med sprutor som man skulle ta enligt ett visst schema för att stoppa blödningen.
    Hon sa också att man skulle ligga och vila.

Hör av dig till din klinik och fråga vad du ska göra.

Håller tummarna för dig.

Pussesnuttan

Hej! Jag har talat med min klinik som sagt samma sak men igår spelade det ingen roll, var så hemskt att se blod hela tiden. Har vilat och tagit det lugnt så jag kan inte göra mer än så just nu. Vet att de allra flesta blödningar är ofarliga men då jag haft mf förrut så blir man ju så oerhört rädd att det är på g igen. Men som sagt, blöder inte idag så jag hoppas att det var falskt alarm. Vet mer på måndag då jag har vul. Vad är det för sprutor du fick med dig? Kram
  • Pricken76

Villsågärna: Åh vad jobbigt för dig. Hoppas det slutat blöda nu. Håller tummarna för dig.

• Pussesnuttan

Villsågärna,
    Jag tror att det är progesteron i sprutform.
    Det står på kyrilliska så jag vet inte riktigt.

Håller tummarna för att det har slutat för gott!

Kram!

• villsågärna38

Hej!
    Lite, lite brunt imorse också. Hoppas inte att det är någon fara utan var något tillfälligt. Tog en extra progesteron igår också. Håll tummarna!

Kram

• villsågärna38
    Pussesnuttan skrev 2011-04-05 23:46:32 följande:
    Villsågärna,
    Jag tror att det är progesteron i sprutform.
    Det står på kyrilliska så jag vet inte riktigt.

Håller tummarna för att det har slutat för gott!

Kram!
    Aha, då är jag med. Jag tar en extra vaggis istället Vaggisar är det man får när man gör ÄD i Sverige.

Kram
  • kattenizze

Jag blödde som en stucken gris i v 5, sen en riktig syndaflod igen v 16, mycket spottings emellan. Resultatet går på dagis nu! Ingen kunde säga var blödningarna kom ifrån. Jag gjorde VUL flera gånger, men vissa har väl sköra slemhinnor. Jag förstår din oro, men som sagt, håll hoppet uppe. Det låter som mig, jag hade också färskt blod och sen blev det lite brunt. Lycka till på måndag!

• villsågärna38
    kattenizze skrev 2011-04-06 10:41:59 följande:
    Jag blödde som en stucken gris i v 5, sen en riktig syndaflod igen v 16, mycket spottings emellan. Resultatet går på dagis nu! Ingen kunde säga var blödningarna kom ifrån. Jag gjorde VUL flera gånger, men vissa har väl sköra slemhinnor. Jag förstår din oro, men som sagt, håll hoppet uppe. Det låter som mig, jag hade också färskt blod och sen blev det lite brunt. Lycka till på måndag!
    Tack snälla! Kram
  • villsågärna38
    februari72 skrev 2011-04-06 17:34:00 följande:
    Håller alla tummar och tår jag har för dig!!! Det går bra ska du se, kram.
    Tack snälla Kram
  • julia2012

Hej!

Åh jag hoppas att det har gått bra..!
    jag har också gjort en äggdonation vid ava peter.
    jag har,ännu inte gjort mitt gravtest.jag fick en mindre blödning.(en liten klump med blod )
    I torsdags...så ledsen.Men ockå chockad.
    Nu har jag lärt mej att ta sprutorna själv.Jag har fått lite feber.Jag är orolig,över att jag ej ska vara gravid.jag är också orolig över att jag har fått lite feber...Jag har också någon typ av mensliknande verk som kommer o går.Jag är orolig över om det blir en massa blod kvar i livmodern (om jag ej är gravid) o om det isf är skadligt..o om jag kommer att blöda ut det..om kroppen "kommer igen ",efter alla sprutor...
    Men mest önskar jag att jag är gravid trots allt!

Svar på tråden Gravid och blöder