• Äldre 4 Apr 16:42
    4844 visningar
    6 svar
    6
    4844

    Tårtring, är det värt pengarna?

    Jag har en springform som börjar bli lite dålig. Den har väl fått sig en smäll tror jag, för den har börjat läcka smet. Jag tänkte på att jag skulle köpa en tårtaring, eftersom man då kan välja själv om man vill ha 20 cm eller 24! Kanon! Men, är det värt pengarna? Eller rinner det ut där också, det finns ju ingen botten?

    Har tittat på den här: http://www.lyckasmedmat.se/product_info.php?products_id=1416 och blev sugen. Vad tror ni? Och visst kan man baka andra saker än just tårtbotten? Typ kladdkaka, paj osv?

    Tacksam för svar!


    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Svar på tråden Tårtring, är det värt pengarna?
  • queeno­fangel­s
    Äldre 4 Apr 19:47
    #1

    de vi gör på jobbet e att man gör en botten av bakplåtspapper o sen i med smeten då rinner de inte ut

  • Äldre 5 Apr 09:18
    #2

    Tack för ditt svar! Jag läste även någon annanstans, att man kunde ha formen inne i ugnen när den blir varm. När man då häller i smeten så stelnar den runt kanterna så inget rinner ut. Vad tror du om det?


    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • queeno­fangel­s
    Äldre 5 Apr 14:50
    #3

    kanske kan funka, men de måste nog gå fort för den svalnar ju ganska fort. men ja tycker sånna ringar är jätte bra, spec när man lägger ihop en tårta!

  • Äldre 21 Apr 09:58
    #4
    queenofangels skrev 2011-04-04 19:47:58 följande:
    de vi gör på jobbet e att man gör en botten av bakplåtspapper o sen i med smeten då rinner de inte ut
    Jag vill bara dubbelkolla en sak. Hur gör ni en botten av bakplåtspapper? :O
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Äldre 11 Feb 08:46
    #5
    Shaun the sheep skrev 2011-04-21 09:58:38 följande:
    Jag vill bara dubbelkolla en sak. Hur gör ni en botten av bakplåtspapper? :O
    Jag undrar samma sak!
  • Äldre 11 Feb 09:04
    #6

    Jag klipper ut en rundel av bakplåtspapper och klämmer fast i min springform, då läcker det inte


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Tårtring, är det värt pengarna?