• scrapparlotta

Hackar vi uppspelning...blir galen!!

Om jag ska titta på nåt på min dator, det kan vara på youtube eller på nåt tv program....så hackar det ibland. Eller rättare sagt, det är precis som om min dator inte hänger med.....Varför blir det så??? Jag har en ny dator, köpte den för ca 3 månader sen....så det är inte att den är gammal...Blir helt vansinnig på detta. Det är inte alltid det blir så, men oftast....Har det nåt med nån inställning att göra?

• Svar på tråden Hackar vi uppspelning...blir galen!!
  • R Franklin

Hur har du tänkt att någon skall kunna besvara din fråga?!

Det finns ingen som helst information i ditt inlägg som hjälper någon, vad har du för dator, vad har du för uppkoppling, vad är det du försöker titta på, vilket OS kör du, vilka andra program har du igång osv osv...

• scrapparlotta
    R Franklin skrev 2011-04-04 21:36:58 följande:
    Hur har du tänkt att någon skall kunna besvara din fråga?!

Det finns ingen som helst information i ditt inlägg som hjälper någon, vad har du för dator, vad har du för uppkoppling, vad är det du försöker titta på, vilket OS kör du, vilka andra program har du igång osv osv...
    Ok, sorry....jag är INTE bra på datorer och dess teknik....Jag har en packard bell....har bredband med 8 bits nåt....Jag försöker titta på svt play,men som sagt....det händer ofta bara jag ska kolla nåt litet på youtube. Vet inte vad jag ska skriva mer....som sagt, jag kan inget om detta. Vill bara att det ska funka. Men jag förstår om det är omöjligt att svara på detta....blev bara så irriterad när det inte funkade...
  • EFI

Har du en sunkig router TS? Vem levererar ditt bredband?

Apple user since 1987
  • germx

Jag hade ett liknande probelm en gång som var helt webbläsar relaterat. När jag körde streamingen i annan webbläsare fungerade det bra, väldigt störande. Testa någon annan webbläsare i brist på annat (Internet Explorer, Firefox, Opera, Chrome (iron, Chromium) osv. bla bla :D

• germx
    tompatiger skrev 2011-04-05 19:48:31 följande:
    Kanske är fel i modermodemet...
    själva hjärtat i hårddisken
  • emmianttila

eller så kanske datorn är satt i strömsparläge (om det är en laptop) då kan det hacka/lagga.
    Testa dra ner kvaliten i programmet när du tittar också.

• Mantrasina

Det kan också vara så att du behöver pausa så att den får ladda färdigt en bit innan du kollar. Prova med det!

• Pappa G

De allra flesta upplever nog ibland de problem du beskriver.
    Ofta beror det nog på att de servrar där materialet finns är hårt belastade, då många tittar samtidigt.

Men det är också viktigt att din datro är uppdaterad med de allra senaste versionerna av alla program, plug-ins etc.

• lia76

Spelar ingen roll om du har en ny dator eller inte.
    jag har en kompis som har en ny dator sedan någr amånader tillbaka och det blir hakcigt när hon tittar på webtv, youtube, filmer lokalt på datorn osv.
    Så när du säger att du har en ny dator behöver inte betyda att filmer ullar på bra
    Allt har att göra med hårdvaran i datorn, mjukvaran i datorn osv...

Youtube kan emellertid vara väldigt hackig, även om man har en snabb dator, uppdaterade drivrutiner och ett snabbt Internet.

Att kontrollera hur det rullar på i olika webbläsate är också bra. Jag personligen gillar Chrome

(=
Svar på tråden Hackar vi uppspelning...blir galen!!