• Fröken Susidus

Besöka Gekås under påsklovet, vad tror ni?

Hej allesammans.

Jag undrar om det kan vara en god idé att besöka Gekås under påsklovet? Jag var där i höstas och det var bland det värsta jag varit med om och vill helst inte återuppleva den stressen. Det var folk överallt, torr att det anlände 85 bussar den rekordhelgen jag lyckades pricka in(!)

Anledningen att vi funderar på just påsklovet är för att vi tidsmässigt bara kan den helgen, annars skulle det ticka iväg och bli långt in i maj och jag är beräknad att föda 10/6 och undviker helst att föda barn i kassakön på Gekås ;)

Brukar det vara bedrövligt kring påsklovet så struntar jag hellre i alltsammans, så viktigt är det inte att shoppa en massa onödiga prylar ;)

Mamma till vårt mirakel
  • Svar på tråden Besöka Gekås under påsklovet, vad tror ni?
  • Linda1976

Jag skulle ALDRIG åka påskveckan. Nu har bara 10 mil dit så jag brukar åka "när ingen annan åker". Innan lön i januari, innan lön i april (utom i år då, när det är påsk), och innan lön i september. Har aldrig stått i kö vare sig in eller ut.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Fröken Susidus

Hmm, låter inget vidare.
    Vi har 40 mil dit så det måste planeras noga. Har inte råd att åka förrän nästa lön :-/
    Kanske struntar i det. Problemet är att efter påsk är vi hundvakt åt mina föräldrar i 2 veckor och strandsatta ute i bushen

• Linda1976

Man kan ju aldrig veta förstås, men påsklov = ledigheter = STOR risk för människokaos......

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Hoppfull84

skulle heller aldrig åka när det är lov, eller långhelg det är ju då alla andra åker, men måste ni åka under lovet så åk typ under första delen av veckan inte under helgen. el.. eg kan man väl åka när man vill men var beredd på att det kommer vara MYCKET folk.

• Fröken Susidus

Jo, det är det jag är rädd för.
    Inte kul att behöva trängas med sura tanter och krocka med illaluktande farbröder

• sjöberg75

När vi besöker Ullared vid lovtider brukar vi vara där strax innan de öppnar, då är det inte mkt folk. 

• Fröken Susidus

Ok, kanske vore en ide om vi trots allt åker.

Med min vanliga tur så lär det drälla av folk och jag förbannar mig själv för att jag var dum nog att chansa på att åka ;)

Svar på tråden Besöka Gekås under påsklovet, vad tror ni?