Kan man värma mat på tåg?
Ja, som rubriken lyder.. kan man värma mat på tåg?
Ja, som rubriken lyder.. kan man värma mat på tåg?
Jadå.. Bara det finns bistro så. Dom har mikro å det e bara att låna! Har jag gjort flera gånger!
Fast det gällde barnmat då.. Annars e dom nog inte så glada i att man tar med sig en egen matlåda o värmen! Haha!
Okej, jag tänkte göra mat till dottern som skulle va bra att värma och det är en väldigt lång resa plus att hon inte tycker om att äta när hon reser så skulle behöva värma mat mer än 1 gång iaf.. det borde väl gå? Och hur vet man var bistron är? Aldrig handlat där
Ja i bistron kan du det så länge det gäller ersättning/välling och barnmat.
Jag vet inte vad ni ser som barnmat, men hon äter vanlig mat som jag.. hehe.
Hur gammal är hon då?
2,5 år.
Gud va jobbigt.. varför ska de va såna Vi ska liksom resa 8 timmar..
Hon äter inte barnmat.
Jag skulle nog ta med en kall matsäck. Mackor , youghurt , etc. Känns mer säkert så om det skulle vara stängt eller ibland e det ju så mycket folk. Hur långt ska ni åka?
Jag har kall matsäck också men tänkte ta med det andra också eftersom vi ska resa så långt.
Ska resa i 8 timmar, med 2 byten.
Du kan läsa om det på SJ sida. Sök på barnmat. Men det ståt att du får värma välling och barnmat på burk. Om du har egenlagad mat så får du värma det men måste säga till först. Antar att dem vill kolla så att det inte missbrukas. MAO det ska gå bra, bara du säger till innan:)
Om hon är så stor kan hon ju äta vanlig mat, och då kan ni ju antingen köpa något att äta i restaurangvagnen, eller ha med kall matsäck. Om ni har en mattermos håller sig ju den några timmar också.