• Alva09

Nån bra bok om att få ett syskon

Har en liten tjej på 1½ år & hon ska få ett litet syskon om 6 månader
    Men jag skulle vilja köpa en bra bok om att få ett syskon så jag kan läsa för henne, men hon är inte så mycke för att sitta still länge å lyssna på saga. Så det skulle va bra om de var en lätt bok & det var mycke bilder

• Svar på tråden Nån bra bok om att få ett syskon
  • Toddes mamma

Vi läste "Busiga bebben" för sonen, uppskattad då det fanns flikar att lyfta och kika under.

• Seldonia

"Emma och lillebror" kan passa även så små barn. Hon är kanske inte så reflekterande och svartsjuk din flicka, så liten hon är, men Emma-böckerna är korta med bra blider och vi har läst dem sen vår flicka var kring året.

Böcker som går in på hur bebisen växer i magen är väl lite överkurs. Men hade hon varit ett år äldre hade jag varmt kunnat rekommendera "Snart har vi en baby" av Gunilla Hansson

• Alva09

Tack för alla tipsen, ska kolla på Emma och lillebror.
    Så är min lilla tjej inte så svartsjuk av sig, inte än så länge i alla fall
    Får hoppas att det vill hålla i sig så hon inte blir svartsjuk på syskonet

• Alva09

Så tycker gumman om Emma böckerna, har Emma tvärtemot. Ska köpa in fler, så känner man igen dom sen man va lite själv, tycker det är helt underbara böcker

• Zirup

Snart har vi en baby! av Gunilla Hansson läste vi mycket för storasyster när vi väntade tillökning. Hon var 1.5 när lillasyster kom och även om boken nog vänder sig till något äldre barn så tittade vi mycket på bilderna och pratade mycket om vad som hände. Jättefin bok!

• Zirup

Ursäkta, Sofiasjunio, nu läste jag ditt inlägg. Känn dig inte överkörd för allt i världen.

Svar på tråden Nån bra bok om att få ett syskon