Inlägg från: Pussakaninen |Visa alla inlägg
  • Pussakaninen

kan min innekanin flytta ut nu?

nej. det ska max vara 10graders skillnad. Han kan flytta ut på dagtid men inte natt tid än. Säg att ni har ca 20grader inomhus, då kan du flytta ut kaninen på heltid när det är 10+ ute.

Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
  • Pussakaninen
    lillamye skrev 2011-04-05 12:00:27 följande:
    ahhh tack för svar

se om jag lyckas fånga hon på kvällarna då hon bruka vägra gå in en skitsur dam
    ok. Men tänk på att det kan vara mycket farligt för henne att stanna ute nu i denna kylan! Så sätter du ut henne så måste hon in igen när det är lägre än 10+, du kan alltså inte ha henne ute om det är 5 + på dagen, under 10 skulle jag inte sätta ut henne tror jag, temperaturen inomhus brukar väll ligga på 23/24 ? Då måste du egentligen vänta tills det är 13/14 grader.

Något att ha i tanken bara.
  • Pussakaninen
    lillamye skrev 2011-04-05 14:41:19 följande:
    vi ligger på 16-18grader inne haft så hela vintern.
    och ute är buren placerad mitt i solen alltså sol hela dagen och i skuggan har vi just nu 8,5+
    oj det var kallt. men du kan fortfarande inte låta henne sova ute, dagarna är ok men inte nätterna.
  • Pussakaninen
    Här och nu skrev 2011-04-05 16:27:40 följande:
    Om det är plusgrader på natten är det ok, sa djuraffären till oss o de borde veta.
    Tyvärr är det väldigt outbildade människor som finns i landets djuraffärer, så nej, det är sällan man kan lita på dem.
  • Pussakaninen
    Här och nu skrev 2011-04-05 16:45:45 följande:
    Den vi pratade med är inte outbildad utan har djuskötarutbildning. Litar mer på dem än anonyma på FL.
    Jovisst, djurskötare är jag också. Inte så svårt att bli det, det kan vem som helst.

Jag är ju dock inte anonym, Pussakaninen heter jag och mina djur meriter är:
    Styrelse sittandes i SSV (Sydsveriges smådjurs vänner)
    Reggad uppfödare av Kaniner & Råttor
    mm

Men du kan tycka att jag är hur anonym som helst :) Det är inte jag som far illa, utan det är ts kanin som gör det om hon placerar den utomhus under natten.
Svar på tråden kan min innekanin flytta ut nu?