• Sillen2012

Pergotime, Bra eller Dåligt?

Hur bra har pergotime fungerat för Er?

Har ni blivit gravida efter pergotime? Isåfall på enkelkur, dubbel eller trippel?

Hur många omgångar åt ni?

Ska snart börja med mina och funderar på om dom verkligen är så bra

Jag har PCO

• Svar på tråden Pergotime, Bra eller Dåligt?
  • Sillen2012

Ingen som har några synpunkter?

• Pimpinellan

Fick det som extra förstärkning,hade egen äl. En enkelkur,äl,för tunn slemhinna,inte gravid.

• Sillen2012

Okej.

En annan fråga: Gör dom alltid VUL vid pergotime behandling?

• Pimpinellan
    Sillen2012 skrev 2011-04-05 20:41:07 följande:
    Okej.

En annan fråga: Gör dom alltid VUL vid pergotime behandling?
    Inte på alla. Beror på hur gammal man är och varför man får pergo. Jag hade kunnat ha 5 äggblåsor och ändå fått ha sex för oddsen för ett enda befruktat är ändå minimal. Men äl-test eller VUL eller progesteronprov måste man ta så man har nån koll!
  • Sillen2012
    Pimpinellan skrev 2011-04-05 21:26:11 följande:
    Inte på alla. Beror på hur gammal man är och varför man får pergo. Jag hade kunnat ha 5 äggblåsor och ändå fått ha sex för oddsen för ett enda befruktat är ändå minimal. Men äl-test eller VUL eller progesteronprov måste man ta så man har nån koll!
    Jo, ÄL tester kör jag på i alla fall, men då jag har PCO kan dom missvisa. Har haft många positiva sådana test, men ändå inte fått någon ägglossning -Det vet jag pga att ingen mens har kommit och inget +

När ska man göra progesteron prov? Och när gör man VUL, räknas VUL ifrån mensens första dag eller ifrån när ÄL borde ha ägt rum?
  • Pimpinellan
    Sillen2012 skrev 2011-04-06 07:47:07 följande:
    Jo, ÄL tester kör jag på i alla fall, men då jag har PCO kan dom missvisa. Har haft många positiva sådana test, men ändå inte fått någon ägglossning -Det vet jag pga att ingen mens har kommit och inget +

När ska man göra progesteron prov? Och när gör man VUL, räknas VUL ifrån mensens första dag eller ifrån när ÄL borde ha ägt rum?
    Progesteronprov tas en vecka efter beräknad äl. VUL görs några dar innan man tror ägget ska släppa,mest vanligt bland de som tar äl-spruta också.
  • dragonesse

Jag har också PCO och fick pergotime för att bli gravid. Första kuren var enkel kur och då hände ingenting, fick inte någon ägglossning. Nästa kur var en dubbelkur, jag fick ägglossning och blev gravid! Idag fyller min son fyra månader! Så för mig funkade det jättebra!

(¯`°?.¸ popcorn79.blogspot.com ¸.?°´¯)
  • Sillen2012
    dragonesse skrev 2011-04-06 18:17:09 följande:
    Jag har också PCO och fick pergotime för att bli gravid. Första kuren var enkel kur och då hände ingenting, fick inte någon ägglossning. Nästa kur var en dubbelkur, jag fick ägglossning och blev gravid! Idag fyller min son fyra månader! Så för mig funkade det jättebra!
    Låter bra, låter mycket bra!! :)
    Grattis till sonen!
  • Sillen2012
    Pimpinellan skrev 2011-04-06 17:43:04 följande:
    Progesteronprov tas en vecka efter beräknad äl. VUL görs några dar innan man tror ägget ska släppa,mest vanligt bland de som tar äl-spruta också.
    Ja, okej. Då får jag köra med ÄL tester då och om dom visar positivt ta progesteronprovet en vecka efter. Tror inte jag kommer få göra VUL nämligen, men progesteronprovet borde ju räcka för att se om något ägg släppte eller inte.

Däremot kan det ju vara bra att se om någon blåsa växer till sig också... åh jag blir tokig på allt detta!! VUL och progesteron borde ju vara det bästa
Svar på tråden Pergotime, Bra eller Dåligt?