• Umm Elias

Färga grädde?

JAg tänkte gör en draktårta till sonen som fyller år i maj (tidigt ute), vilken färg kan man använda för att färga grädde grön, alltså riktigt grön och inte ljusgrön som d ofta blir med karamellfärg?

Är det ngn som känner ngn som gör såna sjukt fina och bra tårtor i västerås trakten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-05 10:49
    Jag omformulerar frågan!! Jag vet var det finns färger men jag vill veta vilken typ av färg som är bäst för att färga grädde!

• Svar på tråden Färga grädde?
  • Umm Elias

finns o beställa fr nätet men jag vill veta vilken som är bäst

• Balahir
    Umm Elias skrev 2011-04-05 10:37:37 följande:
    finns o beställa fr nätet men jag vill veta vilken som är bäst
    googla. finns ingen här på familjeliv som har prövat alla sorter.
  • Snöviolen

Men kan man inte blanda svart och grön karamellfärg? Då borde det bli en riktig mörkgrön grädde.

• Pickeli

Det finns ju mörkgrön karamellfärg. Dr oetker . Jag köpte min på Coop, den är liksom skogsgrön!

• Pickeli

Skavanker: finns svart karamellfärg? Var isf?

• Umm Elias
    Balahir skrev 2011-04-05 10:38:56 följande:
    googla. finns ingen här på familjeliv som har prövat alla sorter.
    jodå, det finns fullt av dem som provat alla sorter här.
  • MissJen

Panduro har massaolika karamellfärger o smaksättningar oxå. Går att beställa på deras hemsida.

• Umm Elias
    Snöviolen skrev 2011-04-05 10:40:23 följande:

Men kan man inte blanda svart och grön karamellfärg? Då borde det bli en riktig mörkgrön grädde.

ja det kanske är en bra idé..

Ska man använda pastafärg, pulver eller vanlig karamellfärg? Med vanlig blir ju grädden så lös?
  • Umm Elias
    Pickeli skrev 2011-04-05 10:42:50 följande:
    Det finns ju mörkgrön karamellfärg. Dr oetker . Jag köpte min på Coop, den är liksom skogsgrön!
    blir inte grädden lös av den då?
Svar på tråden Färga grädde?