• Krusbär

Bästa mascaran?

Vilken är den bästa mascaran? Den ska vara lätt att applicera, inte klumpa sig och inte smula. Men den får inte vara för svår att få bort heller... Vill ju såklart ha lååånga och tjocka fransar!

Favoriten genom åren har varit Lancôme som ger långa fransar men den måste man måla med flera gånger för lite volym. Och den är ganska svå att få bort. Har inte lyckats hitta någon fibermascara som inte smular.

Tips?!

• Svar på tråden Bästa mascaran?
  • mde

På mig är den rosa The falsies volume express från maybeline den bästa!

Fast på min syster blit resultatet inte alls så bra.. men jag har mkt längre fransar än henne från början så alla blir väl olika:)

• Krusbär

Jag har ganska långa fransar från början så det är mest tjockare jag är ute efter. Utan att det smular eller blir klumpigt, alltså...

• Stinky
    Det där med mascara är en djungel. Hittar man en riktigt bra, är det lika bra att stå fast vid den! Alla har olika ögonform och fransar av olika kvalitét och längd, och därför är helt omöjligt att säga vad som passar just dig. Så det gäller helt enkelt att prova sig fram.

Jag som har ganska tunna, medellånga fransar och har stora krav på att mascaran sitter bra, köper dem som ger både volym och längd och är dyrare än de man hittar i närmsta H&M-butik. Mina två favoriter är YSL:s "volume effect fauls cils" och Lancomes "Hypnose". YSL:s mascara har en stor borste och kan vara svårarbetad om man inte får till den rätta tekniken, men oj vad snygga fransar man får! "Hypnose"-borsten är jättebra, och det är lätt att komma åt de minsta fransarna. Ger inte lika dramatisk effekt som YSL, men är annars den toppen.

En mascara som definitivt inte är värd sina pengar, är Giorgio Armanis "Maestro". Den är dyr, men är både svårarbetad, klumpar sig och fäller färg. Jag tror helt ärligt att den inte fungerar på någon.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • 071001

Jag gillar Max Factors Masterpiece Max.

• Krusbär

Tack för tipsen!

Face har jag inte testat. Vilken sort?

Hypnôse har jag haft tidigare och minns att den var bra. Men som med alla Lancômes mascaror måste man måla flera gånger.

YSL har jag inte testat på många år, kanske dags igen?! Är den svå att få bort?

Max Factor var lite för klen för min smak...

• 071001

"Men som med alla Lancômes mascaror måste man måla flera gånger." Det måste jag göra med alla mascaror jag nånsin provat. Flera gånger om för att få önskat resultat. Menar du att du bara tar borsten gör en borstning och så är du nöjd ts? Wow.

• Krusbär
    071001 skrev 2011-04-05 13:16:35 följande:
    "Men som med alla Lancômes mascaror måste man måla flera gånger." Det måste jag göra med alla mascaror jag nånsin provat. Flera gånger om för att få önskat resultat. Menar du att du bara tar borsten gör en borstning och så är du nöjd ts? Wow.
    Nja, inte en gång kanske men två gånger är optimalt! Målar man för många gånger blir det lätt klumpar.
  • 071001

Okej, ja jag får som sagt pensla säkert tre, fyra, fem gånger innan det blir nåt att tala om. Men jag har korta och rätt glesa fransar dessvärre.

Svar på tråden Bästa mascaran?