tvillingar i höst?
Hej!
Var idag på RUL och fick det chockande beskedet att jag väntar tvillingar.
Har en dotter sedan tidigare och har nu två små tjejer till i magen =)
Har BF den 15/10.
Så mycket information att ta in men så spännande =)
Hej!
Var idag på RUL och fick det chockande beskedet att jag väntar tvillingar.
Har en dotter sedan tidigare och har nu två små tjejer till i magen =)
Har BF den 15/10.
Så mycket information att ta in men så spännande =)
Ja det kommer nog ta lite tid att förstå att det verkligen ligger två stycken och inte bara en =)
Vi har skämtat om att tänk om det skulle bli tvillingar osv. Killen har tvillingar på sin sida men trodde det hade med kvinnans gener att göra men icke sa nicke =)
är så lycklig och vill alla mina flickor det bästa =)
Jag fick den boken när vi va på RUL i torsdags.
Men har inte gette mig tid att läsa den ännu då jag fortfarande inte kunnat smälta
att vi ska ha tvillingar.
Mår förövrigt väldigt bra faktiskt.
Men har rätt mycket sammandragningar enligt mig själv.
Är det fler som har mycket sammandragningar?
FamJ:
Det kommer gå superduper bra =)
Nyss pratat med BM om mina sammandragningar, blev beodrad att stanna hemma och vila hela veckan och sen känna efter hur det kännns nästa vecka =(
Jag som måste packa, ska ju flytta om 2 veckor och har jättemycket kvar att packa, och så måste jag börja kolla på vagn =(
Vilken vecka var ni i när ni beställde vagn och vad för vagn blev det?
Behöver alla tips jag kan få =)
Jo det blir väl till att bara vila, men jag blir så rastlös och så har jag en livlig dotter på 2.5 år hemma och =)
Jag är i v.19, inte klokt va tiden går fort.
Nästan gått halva graviditeten utan att veta att det ligger två stycken.
Vet du vad är för kön på dina?
Kram
min sambo lyckades känna en spark utanpå magen i lördags kväll och det var även första gången ag kände utanpå =)
Hur mysigt som helst =)
Har kommit till v.19+1 och tiden går så fort tycker jag.
Vad har ni beställt för tvillingvagnar?
Hej!
Inte klokt vad tiden går fort, imorgon går jag in i v.21 redan :O
Vart tar tiden vägen egentligen?
Börjar känna mig mer eller mindre som en flodhäst som vaggar fram överallt :P
Jämförde lite bilder med när jag väntade dottern och kunde konstatera att så som jag ser ut nu såg jag ut när jag var i v.33 med dottern, vart ska det hela slut egentligen?
Ni som inte har någon erfararenhet om tvillingar sen tidigare, vart hittar ni all information?
Tycker jag inte får fram så mycket, fast vet egentligen inte heller vad jag är ute efter för information heller :P
Hoppas alla har en bra helg!
min bm rekommenderade tvillingklubben.se men jag tycker personligen att den verkar suga... mest som en förening för tvillingföräldrar o så tar de BRA betalt för medlemskapet om man vill ha lite matnyttigheter. Jag googlar mig fram till de frågor jag vill ha svar på, andra har ju "lyxen" att gå på spec. MVC. Jag funderade lite på vad Frila2 sa, att man ska kika på neontalen "bara för att" men jag vet inte riktigt om hur det skulel gå till?
Vill de som bor i GBG området ta hand i tass med mig och gå o hälsa på?
håller med dig om tvillingklubben.se...tänker inte betala de priset för det som finns där..
ska träffa min BM nu på fredag för första gången sen vi fick beskedet om tvillingarna så jag antar väl att jag får lite mer info från henne då...
precis innan ultraljudet så hade jag börjat oroa mig för förlossningen igen och så fick man beskedet om tvillingar, går och oroar mig hela tiden kring det nu..vill verkligen inte göra kejsarsnitt :/
usch, vet inte hur jag ska stilla min oro kring kejsarsnitt eller att dom ska komma alldeles för tidigt :/
har du två eller enäggs? Jag har enäggs och en rejäl skiljevägg och det ska visst vara det mest föredelsbara... jag tänker som så att det är bättre att göra ett snitt än att skada mig eller bebisarna.... vill egentligen inte heller snittas, men de bestämmer de ju i v 36 har jag för mig och då har manju ett par veckor att förbereda sig på. T.ex laga lite extra mat o frysa in, låta andra veta hur det sksa bli o se om man kan få hjälp/avlastning om man vill och läsa på exakt vad det innebär.
Jag oroar mig oxå för förlossningen, med sonen gick jag över 16 dagar vilket föranledde till att han var 55 lång och vägde 4300 g, kan påpeka att jag är en tjej på 157 cm. Det var nära snitt men min envishet fick ut honom på andra försöket med klockan. Jag tänker att jag nu har erfarenhet av en förlossning som inte går så bra, istället för att tänka att det kan gå så igen, kan jag förbereda mig för ev. snitt eller akutsnitt, sugklocka eller att bm hängefr på magen. Osv osv....
Det är enerverande att man ska få ut dessa två som ligger o gosar där inne, men de ska ju ut på nåt sätt och man får väl trästa Nej sig med att vi inte kommer att gå över tiden iaf
har en skiljevägg mellan dom som är ca 2 mm men om det är enäggs eller tvåäggs vet jag inte :/
födde dottern 4 dagar innan BF men hon vägde ändå 3600 så hon va ju inte liten, hade en underbar förlossning med henne så vad har jag att oroa mig för egentligen??
bara tankarna som spelar mig ett spratt...
så sant som du säger, tiden kommer vi i alla fall inte att gå över, vilket känns riktigt skönt =)