• andna

vad har ni för vattenförbrukning?

Undrar lite vad som är normalt?
    berätta gärna också hur många ni är i familjen.

• Svar på tråden vad har ni för vattenförbrukning?
  • Anghammarad

Ungefär 120 kbm per år. Vi är fyra personer, två vuxna, en femåring och en ettåring

• ALTP9082

Vi är två personer å vi ligger ungefär på 100m3/år å slår man ut de blir de ca 8m3/mån. Å vi snålar inte.

• Mela78

Har inte exakta siffror med tror att vi ligger kring 115 kbm per år. Är två vuxna och två småbarn. Vi duschar ofta, barnen badar ett par gånger per vecka. På sommaren vattnar vi lite på gräsmattan. Har diskmaskin. Försöker att inte spola vatten i onödan.

• Underbara ungar

150 m3/år och vi är 5 pers i huset. 2 vuxnar o 3 barn så vi lever "snålt" enligt vårat energibolag.

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211 * viktigatankar.blogspot.com
  • Cecese

ca 240-250 kbm om året. Vi är 6 pers i familjen, 2 vuxna och 4 barn. Vi snålar inte på vattnet utan lever "normalt" Vi vuxna duschar oftast dagligen och barnen duschar några gånger i veckan och då kan dom duscha 1 timme. Vi tvättar ca 14 maskiner tvätt i veckan och kör minst 1 diskmaskin om dagen + en del handdisk. Vi har egen villa så sommartid går en del åt till att vattna blommor och trädgårdslandet även om vi försöker använda regnvatten till det. 

• andna

Vi läste av vår vattenmätare häromdagen, när jag idag jämförde med senaste avläsningen så har vi gjort av med 93 kubik på 3 månader!
    Vi har hittills gjort av med ca45-50 kubik per år (duschar oftast på jobbet eller gym)

Jag är förvisso hemma sen i januari med vår bebis så självklart räknade vi med att vattenförbrukningen skulle öka, men inte så här.
    Tror nog vi har en läcka på ledningen någonstans!

Tack för era inlägg, på så vis ser jag vad som är "normalt"

• Pappa G

96 m3 på 3 månader låter som om något läcker konstant ja..

• andna

Puh, vi konstarerade precis vid ännu en avläsning att vi fått en siffra fel. Visade sig vara bara ca 20 kubik istället för 93 vi gjort av med!!! Låter lite mer troligt, så nu ska jag fira med en kanna kallt vatten!
    Gud så skönt att slippa oroa sig för och leta/laga en läcka!
    Idag är en bra dag!

Svar på tråden vad har ni för vattenförbrukning?