Inlägg från: 1 och 1 är 3 |Visa alla inlägg
  • 1 och 1 är 3

Molo Lagersalg Vår 2011!

ängeln83 skrev 2011-05-19 17:36:09 följande:
    Men skulle inte hon åka på onsdag? Bor i Vaggeryd precis som LJ gör, åkte med henne i höstas.
    Hon åker onsdag och ev även ner fredag kväll för pölseträff och salg  lördag
    080826 - Puma Teolin < truckerfrun.blogspot.com >
  • 1 och 1 är 3
    Buttelina skrev 2011-05-19 17:41:51 följande:
    och räknar in butte med kompis
    De jag menar är att vi kör ju inte två halvfulla bilar från Örkell för att plocka upp er, när vi kan köra en full bil... Ledsen men i mitt huvud går den ekvationen inte ihop. Ska jag åka två dagar vill jag som säkert alla andra göra själva resan så billig som möjligt....
  • 1 och 1 är 3
    ängeln83 skrev 2011-05-19 17:44:28 följande:
    Aha... Fast jag kan inte åka på fredag, sambon är i Västerås då och kommer hem natten mot lördagen, så enda möjliga dag för mej är lördag men det känns ju lite trist att åka ensam
    Vi åker ju på salgen på lördagen... fast du får isf ta dig till Örkell själv tiiiidigt på morgonen, sen kan du ju åka med oss härifrån
  • 1 och 1 är 3
    Buttelina skrev 2011-05-19 17:51:57 följande:
    om dunis skulle åka ner så är vi i så fall 5 st i hennes bil. vi skulle möblera lite för att att ni två inte skulle ta en bil själv... vi tänkte på er där..  jag trodde man åkte lite på salg för att träffa pölsevänner också? och se till så att alla kommer med även om det kostar 100kr extra?
    men nä skit i oss då. jag tar tåget.
    De va inte så jag menade! Vi kommer mest troligtvis att behöva både 2 och 3 bilar från Örkell på lördagen. Men åk du med tofflan, tänkte mest på henne där faktiskt... att hon kanske kommer köra 140 mil själv... då är 25 mil en ganska lång sträcka att få lite bidrag för.
  • 1 och 1 är 3

Butte: Tänkte bara logiskt.... Smultron och Stormis kommer ev oxå.. dom ska tex inte till Örkell på vägen tillbaka... då kan ingen av oss andra åka med dom, vilket betyder att de finns plats i deras bil isf... försökte bara få ihop det med så många fulla bilar som möjligt där folk ska på rätt håll. Känns onödigt att flera bilar ska stanna och plocka upp folk på olika ställen ju. Pepper har även hon pratat om lördag... hon blir oxå upplockad neråt er ju... visst!?

• 1 och 1 är 3
    Buttelina skrev 2011-05-19 18:26:03 följande:
    jag menade bara att ni skulle ha med mig och en vän till mig i beräkningen, även om det nu innebär att ni plockar upp oss i malmö. brukar ju aldrig vara några problem annars? förstår inte varför det skulle vara det nu. lät inte som att du tänkte mest på dunis när du skrev för du menade ju att det var andra dagen du åkte så ville du ha resan så billig som möjligt?
    men det spelar ingen roll, kändes bara tråkigt när du skrev som du gjorde
    Det jag menade var att vi inte sulle bestämma förrän vi vet vilka som åker och varifrån samt var man ska på hemvägen. Om Dunis tex kör halvfull bil från örkell för att plocka upp dig och en vän och så kör jag och ronya halvfull för att plocka upp pepper tex. Då säger min hjärna att köra ofulla bilar över 20 mil känns lite ologiskt... samt att de känns onödigt att flera bilar ska stanna på ungeär ett och samma ställe för att plocka upp folk. Hänger du med på hur jag tänker!?
  • 1 och 1 är 3
    Tjollabolla skrev 2011-05-19 21:27:26 följande:
    Fjäsket lönade sig med andra ord
    Han blev inte ens arg, bara ifrågasatte varför jag inte sagt från början att jag tänkt åka två dagar.... jag trodde han skulle idiotförklara mig till tusen men hans svar va bara:
    - Klart du ska åka och ha roligt! Jag åker ju på lastbilsmässa även om du inte vill  så åk du två dagar!

Så ja, jag åker!
Svar på tråden Molo Lagersalg Vår 2011!