• Nesp

Frågor om onani

Hur ofta onanerar ni?
    Någon gång i månaden kanske

Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin?
    Utan, fantasin räcker

Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man?
    Nej

Smyger ni med er onani eller vet han om det?
    Han vet att jag gör det men inte när eller hur ofta

Var onanerar ni? Sängen, toaletten?
    Sängen

Är du helt eller delvis naken när du onanerar?
    Oftast drar jag ner trosorna och behåller nattlinnet eller T-shirten på 

Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna.
    Inte hela vägen men man kan ju pilla lite med handen i trosorna

Onanerar du ute i naturen?
    Nej

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Ja, smekt lite men inte hela vägen

Onanerar ni på jobbet?
    Ja

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?
    Nej, men det händer att jag fantiserar om att onanera där folk kan se

Ligger ni, sitter eller står och onanerar?
    Ligger nästan alltid i sängen

Sexchattar ni när ni onanerar?
    Nej

Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta?
    Kan vara skönt om man vet att det blir möjlighet till sex eller onani sen

Vaknar ni och är kåta ibland?
    Ja

Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta?
    Ja

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner?
    Nej, det är skönare med mannens hjälp. Samvaron och rent praktiskt. Tillsammans kommer vi åt fler ställen på en gång.

Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall?
    Nej. Själva knoppen vill jag sköta. Men han får gärna hjälpa till med annat. Fast då räknar jag det inte som onani.

Njuter ni av att onanera i cam för okända män?
    Nej,har aldrig gjort det och tycker tanken är avtändande

Är det skönt att gå runt och vara kåt? 
    Ja, om man vet att något väntar

Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd?
    Nej, egentligen inte men det kan vara en häftig fantasi att alla ser att jag är kåt. Jag är lite nyfiken på hur det känns för en man att ha ett bultande stånd när det inte passar sig och veta att alla ser.

Blir ni extra kåta på stranden bland solande män?
    Nej

Går ni ibland till stranden bara för att spana på män?
    Nej
  • Nesp
    Anonym (Kalla mig Kalle) skrev 2011-05-01 12:21:53 följande:
    Kan du få orgasm utan att ens pilla?
    Hur gör du då? Gnider mot stolen eller mot något annat?
    Kan "alla" tjejer onanera så?
    Jag har hört att vissa tjejer kan få orgasm genom att gnida sig mot sömmen i jeansen eller till och med genom att bara knipa och slappna av med musklerna men jag har i alla fall aldrig lyckats. Men jag brukar aldrig bli sugen på platser där jag inte får vara i fred och kan dra ner trosorna heller.
  • Nesp
    Anonym (Kalla mig Kalle) skrev 2011-06-20 14:20:42 följande:
    Nja, jag respekterar nog hellre hennes önskan att hålla det för sig själv.
    Det hedrar dig. Jag skulle nog kasta ut gubben om jag kom på honom med att smygfilma mig, eller någon anna för den delen
  • Nesp
    Anonym (Kalla mig Kalle) skrev 2011-08-04 19:08:32 följande:
    Du läser in väldigt mycket i det jag skrev.
    Jag menar att en man vet när hans kön reagerar eftersom det är svårt att missa att man har stånd.
    Visst det behöver inte alltid vara så att man är kåt bara för att man har stånd men det påstod jag väl inte heller.

Enligt populärvetenskapliga sexprogram i bland annat engelsk tv lär kvinnor ha lubrikation, som rfsu kallar kvinnans motsvarighet till stånd, lika ofta som män har stånd men eftersom det inte känns lika tydligt vet de inte alltid om det själva.

Min erfarenhet är att det inte alltid finns en koppling mellan hjärna och kön eftersom jag ibland kan smeka en kvinna (min fru) och få gensvar från hennes kropp trots att hon inte tänder mentalt. Därmed inte sagt att hon är kåt utan att veta om det. Det är bara lite överraskande för mig som inte kan läsa hennes tankar att hon inte är kåt när kroppen reagerar som om hon var det.

Min fråga är helt enkelt om det finns fler som har upplevt något liknande.
    Om det ligger någon sanning i påståendena i sexprogrammen.

Hoppas att jag är tydligare den här gången.
    Jag förstår vad du menar men jag vet inte om jag har något bra svar.
    Visst kan det vara så att musen är igång någon gång utan att jag vet om det men som du skriver så är det inte så stor skillnad på en mus i vila och en som är lite småkåt.
    När jag rör vid henne utan sexuella motiv tar jag nästan alltid bara på utsidan och oftast med toalettpapper mellan. Ibland kan läpparna kännas lite svullna men det är inte så lätt att avgöra om hon är kåt, varm eller bara lite irriterad. 
    När musen känns svullen utan att jag är kåt brukar jag bara tänka att jag hoppas att det inte är svamp på gång.  
    Någon gång har det hänt att jag eller snarare maken rört vid henne och jag gått från noll till superkåt direkt utan att jag varit särskilt sugen på sex innan. Kanske är det detta de menar.    

• Nesp

Ni som onanerat i naturen.
    Gick ni ut i naturen för att onanera eller var ni redan ute i naturen när tanken på onani kom upp? 

• Nesp
    Nesp skrev 2011-04-10 21:38:50 följande:
    Hur ofta onanerar ni?
    Någon gång i månaden kanske

Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin?
    Utan, fantasin räcker

Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man?
    Nej

Smyger ni med er onani eller vet han om det?
    Han vet att jag gör det men inte när eller hur ofta

Var onanerar ni? Sängen, toaletten?
    Sängen

Är du helt eller delvis naken när du onanerar?
    Oftast drar jag ner trosorna och behåller nattlinnet eller T-shirten på 

Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna.
    Inte hela vägen men man kan ju pilla lite med handen i trosorna

Onanerar du ute i naturen?
    Nej

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Ja, smekt lite men inte hela vägen

Onanerar ni på jobbet?
    Ja

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?
    Nej, men det händer att jag fantiserar om att onanera där folk kan se

Ligger ni, sitter eller står och onanerar?
    Ligger nästan alltid i sängen

Sexchattar ni när ni onanerar?
    Nej

Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta?
    Kan vara skönt om man vet att det blir möjlighet till sex eller onani sen

Vaknar ni och är kåta ibland?
    Ja

Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta?
    Ja

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner?
    Nej, det är skönare med mannens hjälp. Samvaron och rent praktiskt. Tillsammans kommer vi åt fler ställen på en gång.

Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall?
    Nej. Själva knoppen vill jag sköta. Men han får gärna hjälpa till med annat. Fast då räknar jag det inte som onani.

Njuter ni av att onanera i cam för okända män?
    Nej,har aldrig gjort det och tycker tanken är avtändande

Är det skönt att gå runt och vara kåt? 
    Ja, om man vet att något väntar

Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd?
    Nej, egentligen inte men det kan vara en häftig fantasi att alla ser att jag är kåt. Jag är lite nyfiken på hur det känns för en man att ha ett bultande stånd när det inte passar sig och veta att alla ser.

Blir ni extra kåta på stranden bland solande män?
    Nej

Går ni ibland till stranden bara för att spana på män?
    Nej
    Svarar lydigt på tilläggsfrågorna också Flört

Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc? 
    Fingrar eller dildo. Det händer att jag gnider eller kniper som "förspel" men det räcker inte hela vägen.
    Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? 
    I stället för. Har jag möjlighet att få sex istället så väljer jag det.
  • Nesp
    Nesp skrev 2012-01-05 13:55:18 följande:
    Svarar lydigt på tilläggsfrågorna också Flört

Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc? Fingrar eller dildo. Det händer att jag gnider eller kniper som "förspel" men det räcker inte hela vägen.
    Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? I stället för. Har jag möjlighet att få sex istället så väljer jag det.
    Oj, jag glömde visst ändra svaret på sista frågan när jag kopierade från anonym.

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? Både och. Ibland vill jag bara ha lite mysigt för mig själv andra gånger pillar jag för att det gått för lång tid utan sex.
  • Nesp

Ja, de här frågorna tycker jag också är intressanta. Hur ni tänker och känner om något man sällan pratar öppet om
    Jag vill gärna läsa ändå fler svar.

• Nesp

Ja pengar gör ju alla tjejer kåta Flört
    Nä, skulle tro att hon menar vid ägglossning.

• Nesp

Passar på att puffa lite.
    Även om TS verkar ha försvunnit tycker i alla fall jag det är kul att läsa hur folk har det när de är själva.

• Nesp

Jag är rätt säker på att jag svarat på de andra frågorna redan.

Hur går din snabba vardagsonani till? Den du tar till när du framförallt är ute efter en snabb orgasm.
    Vanligen händer det när jag vaknat kåt och känner att jag behöver komma för att kunna slappna av och fokusera på resten av dagen. Ner med handen i trosorna. Pek och långfinger på varsin sida om knoppen och vibrera tills jag kommer. Tar kanske en minut eller två.

Vad gör du när du har gott om tid och vill njuta av en lång och skön stund på egen hand?
    Inte så vanligt nu med familj men det är underbart när det händer. Jag kanske inte är så upphetsad från början men känner att jag vill bli det och njuta länge. Läser oftast noveller till att börja med. Kanske tittar på en film. Gärna lång och inte så mycket närbilder men det ska synas att det har sex på riktigt. Brukar använda knipkulor eller en dildo för att ha något att krama om när orgasmen närmar sig. Ibland tar jag ett bad och njuter av värmen och handduschens strålar.

Vad är det mest udda stället, sättet, saken du onanerat på eller med?
    Oj, jag pillade nog mest överallt när jag var liten men vågade/kunde sällan komma. Av de jag minns att jag gått hela vägen på är nog ett utedass eller tågtoalletten mest udda. Det var typiska snabbisar för att kunna fokusera på annat.
    Kommer inte ihåg någon udda metod men jag har provat diverse saker från vibrerande leksaker till banan.

Vilken onanistund minns du bäst? Hetaste, busigaste eller pinsammaste.
    Hetaste var helt klart när jag visade min första kille hur jag smekte mig. Det ver min idé. eller jag hade läst att det var bra att visa varandra vad man gillar. Jag tände jättemycket på tanken att se honom runka men framför allt att han skulle titta på när jag smekte mig. Tanken på hans ögon fokuserade på min fitta gjorde att jag kom på några sekunder.
    Jag kommer inte på något som varit särskillt busigt eller pinsamt.

• Nesp

Tråkigt Rynkar på näsan
    jag tycker det var kul att läsa alla svaren.
    Men det verkar inte vara samma drag på forumet här längre.

Svar på tråden Frågor om onani