Inlägg från: Anonym (Kalla mig Kalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kalla mig Kalle)

Frågor om onani

Badabing skrev 2011-05-31 21:40:23 följande:
    Avis jag blir. Önskar att min sambo onanerade. Men hon gör det aldrig säger hon. Finner inget kul i att göra det själv. Tråkis.
    Min fru säger att hon onanerar ibland men hon tycker det är privat och vill inte berätta någonting om det för mig.
    Det är naturligtvis hennes rättighet att inte berätta men jag har svårt att se att det kan vara så privat att man inte kan dela det med den man regelbundet ligger med och som har sett ens kropp ur alla vinklar i allt från avancerad sex till barnafödande. 
    Anonym skrev 2011-06-13 10:07:50 följande:
    Gör som jag, göm en videokamera så kan du få dej en härlig show!
    Nja, jag respekterar nog hellre hennes önskan att hålla det för sig själv.

Angående frågan om kåtheten syns på kvinnan som mannens stånd.
    Det brukar sägas ibland att kvinnor inte alltid själva märker att de är kåta rent fysisktkt.
    Att musen blir vår och läppar och knopp svullnar utan att de själva är medvetna om det.
    Jag har framför allt hört detta om undersökningar där kvinnor sett på porrfilm och sagt sig vara avtända eller opåverkade av filmen medan kroppen förberett sig på sex.

Har ni någon erfarenhet av detta?
    Det är självklart svårt att veta om man varit kåt utan att märka det men har ni någon gång upptäckt att musen varit i full gång utan att ni trodde det?

Jag har märkt detta på en tidigare flickvän några gånger. Hon sa att hon är trött och ointresserad av sex men hennes sköte var tydligen av en annan åsikt. Det har också hänt att vi sett en porrfilm som hon sagt inte påverkat henne alls men i trosan var det sjöblött.

Har ni några liknande erfarenheter?

Nillan skrev 2011-07-02 09:42:01 följande:
    Intressant tråd;)

Jo, det tycker jag med. Alltid kul att veta vad folk gör när ingen ser på.
    prospicientia skrev 2011-08-03 22:51:57 följande:
    Det där tror jag att du både missförstår och banaliserar och förenklar. I verkligheten är det inte så enkelt. Om jag känner stark sympati med en kvinna och ger mig hän åt känslan en stund så kan det hända att mitt ollon fuktas utan att jag fördenskull alls tänker på sex och jag för absolut inte erektion av det. Å andra sidan kan min kropp reagera på samma sätt om jag tänker på att tillfredställa en kvinna, men jag behöver inte ha erektion för det men kan känna mig ganska kåt för det. Och om en tanke eggar mig och jag börjar få lite erektion så behöver det inte alls betyda att jag är kåt, än mindre att jag är upplagd för sexuell retning. Kroppen kan reagera på yttre saker hos både killar och tjejer, men det behöver inte betyda att man är kåt eller ens har varit kåt. Jag tror inte alls på vad du säger. Du får det nästan att låta som att tjejens kropp i exemplet du erinrar dig "egentligen" ville ha sex, fast att "hon" inte ville! Eeeh??
    Du läser in väldigt mycket i det jag skrev.
    Jag menar att en man vet när hans kön reagerar eftersom det är svårt att missa att man har stånd.
    Visst det behöver inte alltid vara så att man är kåt bara för att man har stånd men det påstod jag väl inte heller.

Enligt populärvetenskapliga sexprogram i bland annat engelsk tv lär kvinnor ha lubrikation, som rfsu kallar kvinnans motsvarighet till stånd, lika ofta som män har stånd men eftersom det inte känns lika tydligt vet de inte alltid om det själva.

Min erfarenhet är att det inte alltid finns en koppling mellan hjärna och kön eftersom jag ibland kan smeka en kvinna (min fru) och få gensvar från hennes kropp trots att hon inte tänder mentalt. Därmed inte sagt att hon är kåt utan att veta om det. Det är bara lite överraskande för mig som inte kan läsa hennes tankar att hon inte är kåt när kroppen reagerar som om hon var det.

Min fråga är helt enkelt om det finns fler som har upplevt något liknande.
    Om det ligger någon sanning i påståendena i sexprogrammen.

Hoppas att jag är tydligare den här gången.
    Nesp skrev 2011-08-07 12:31:13 följande:
    Jag förstår vad du menar men jag vet inte om jag har något bra svar.
    Visst kan det vara så att musen är igång någon gång utan att jag vet om det men som du skriver så är det inte så stor skillnad på en mus i vila och en som är lite småkåt.
    När jag rör vid henne utan sexuella motiv tar jag nästan alltid bara på utsidan och oftast med toalettpapper mellan. Ibland kan läpparna kännas lite svullna men det är inte så lätt att avgöra om hon är kåt, varm eller bara lite irriterad. 
    När musen känns svullen utan att jag är kåt brukar jag bara tänka att jag hoppas att det inte är svamp på gång.  
    Någon gång har det hänt att jag eller snarare maken rört vid henne och jag gått från noll till superkåt direkt utan att jag varit särskilt sugen på sex innan. Kanske är det detta de menar.    

Tack för svaret Nesp.
    Det är nog som du säger. Är man inte kåt så funderar man inte på om musen är igång eller inte.
    Lite svårt att sätta sig in i för oss män antar jag. Har man stånd så vet man det.
    Om jag rör vid ståndet pirrar det om jag är kåt. Är jag inte kåt känns det inte alls egentligen.

Ni som onanerat i smyg. Hur lyckas ni dölja det? 

Det är visst många som slinter på knappen.
    Gör gärna ett nytt försök annaboo och Anonym. 

Dags för en liten puff igen

Anonym skrev 2011-12-18 18:18:48 följande:
    ...
    Får man lägga till ett par frågor?
    ...
    Visst får du det.
Svar på tråden Frågor om onani