prospicientia skrev 2011-08-03 22:51:57 följande:
Det där tror jag att du både missförstår och banaliserar och förenklar. I verkligheten är det inte så enkelt. Om jag känner stark sympati med en kvinna och ger mig hän åt känslan en stund så kan det hända att mitt ollon fuktas utan att jag fördenskull alls tänker på sex och jag för absolut inte erektion av det. Å andra sidan kan min kropp reagera på samma sätt om jag tänker på att tillfredställa en kvinna, men jag behöver inte ha erektion för det men kan känna mig ganska kåt för det. Och om en tanke eggar mig och jag börjar få lite erektion så behöver det inte alls betyda att jag är kåt, än mindre att jag är upplagd för sexuell retning. Kroppen kan reagera på yttre saker hos både killar och tjejer, men det behöver inte betyda att man är kåt eller ens har varit kåt. Jag tror inte alls på vad du säger. Du får det nästan att låta som att tjejens kropp i exemplet du erinrar dig "egentligen" ville ha sex, fast att "hon" inte ville! Eeeh??
Du läser in väldigt mycket i det jag skrev.
Jag menar att en man vet när hans kön reagerar eftersom det är svårt att missa att man har stånd.
Visst det behöver inte alltid vara så att man är kåt bara för att man har stånd men det påstod jag väl inte heller.
Enligt populärvetenskapliga sexprogram i bland annat engelsk tv lär kvinnor ha lubrikation, som rfsu kallar kvinnans motsvarighet till stånd, lika ofta som män har stånd men eftersom det inte känns lika tydligt vet de inte alltid om det själva.
Min erfarenhet är att det inte alltid finns en koppling mellan hjärna och kön eftersom jag ibland kan smeka en kvinna (min fru) och få gensvar från hennes kropp trots att hon inte tänder mentalt. Därmed inte sagt att hon är kåt utan att veta om det. Det är bara lite överraskande för mig som inte kan läsa hennes tankar att hon inte är kåt när kroppen reagerar som om hon var det.
Min fråga är helt enkelt om det finns fler som har upplevt något liknande.
Om det ligger någon sanning i påståendena i sexprogrammen.
Hoppas att jag är tydligare den här gången.