Inlägg från: Kravmärkt |Visa alla inlägg
  • Kravmärkt

Keratosis Pilaris-systrar finns ni?

Någon som är drabbad av Keratosis Pilaris och har tips på hur man kan lindra symptomen?  Jag blir galen och ska dit och klämma och pilla på dem vid första tillfälle vilket resulterar i rödflammiga och acneliknande överarmar.

Någon?? Vi måste ju vara fler som har dessa små vidriga prickar...

• Svar på tråden Keratosis Pilaris-systrar finns ni?
  • Kravmärkt

Usch så trist :(
    Jag vet inte hur länge jag haft dem, troligtvis sen puberteten. Har pillat så pass att jag numera har ett stort ärr på ena överarmen som ser ut som en finne. Jag upplever att det blir bättre på sommaren då de blir färre, men större ändå (?).

• Kravmärkt

Marielle! Har skrubbat men får, precis som Barbastella säger, röda fläckar och flammor på hela armarna. Verkar som om sol är bäst för då minskar de i antal varje fall

• Kravmärkt

Jag har inga knep men nu ska jag köra det som Kär i brevbärarn skriver; scrub, AHA-vatten och Caress. Mina armar är så flammiga och prickiga så jag mår illa av dem

Ta ut glädjen i förskott - går det bra blir du glad två gånger, går det åt helvete så har du åtminstone varit glad en gång
  • Kravmärkt

Jag köpte Calmuril igår så nu ska vi se vad som händer

Ta ut glädjen i förskott - går det bra blir du glad två gånger, går det åt helvete så har du åtminstone varit glad en gång
  • Kravmärkt

Calmurilen funkade inte för mig. Gjorde ingen skillnad alls och då smörjde jag varje dag tills tuben var slut. Men nu är det sol och det har alltid en positiv verkan så nu lider jag inte direkt utav det.

Mammatilltretroll skrev 2012-07-11 10:35:05 följande:
    Mina problem har försvunnit helt efter 2 månader helt utan mjölk, mjöl och socker!

Helt underbart!

Skönt!! Dock så väger livet med mjölk, mjöl och socker tyngre än livet utan prickarna för mig..
  • Kravmärkt
    Joico skrev 2012-07-10 19:27:49 följande:
    Här är en till! Har haft dom i flera år och ärvt från min pappa. Jag har inte gjort nåt seriöst försökt att få bort dom men förra veckan köpte jag Canoderm som jag smörjt med varje kväll. Borde väl egentligen smörja oftare. Jag tycker att armarna är lenare så det är ju bra! Jag använder skrubbvante ett par gånger i veckan (på torr hud) och duscholja när jag duschar. 

Jag har dock måångamånga ärr längs armarna från gamla sönderrivna prickar, Fler som har det?

Å jag håller med om att sol/solarium funkar men jag vågar inte visa mina armar ute... 

Jag har några röda små ärr på varje arm som lyser under vinterhalvåret och ett megaärr från när jag tappade fattningen en gång
  • Kravmärkt

Jag har det inte. Rakar du bikinilinjen ofta? Raka medhårs, mothårs kan ge inflammerade hårkörtlar.

Svar på tråden Keratosis Pilaris-systrar finns ni?