• Kravmärkt

Keratosis Pilaris-systrar finns ni?

Någon som är drabbad av Keratosis Pilaris och har tips på hur man kan lindra symptomen?  Jag blir galen och ska dit och klämma och pilla på dem vid första tillfälle vilket resulterar i rödflammiga och acneliknande överarmar.

Någon?? Vi måste ju vara fler som har dessa små vidriga prickar...

• Svar på tråden Keratosis Pilaris-systrar finns ni?
  • alexander2011
    Kravmärkt skrev 2012-03-30 21:48:12 följande:
    Jag har inga knep men nu ska jag köra det som Kär i brevbärarn skriver; scrub, AHA-vatten och Caress. Mina armar är så flammiga och prickiga så jag mår illa av dem
    AHA vatten? skrubb o feta krämer funkar inte för mig :S
  • Bumblebina

Det som hjälper mig bäst är en kräm som finns receptfritt på apoteket som heter Calmuril. Den innehåller mjölksyra som löser upp de hårda "proppar" som bildas. Kanon! Märker resultat efter någon vecka. Jobbat på hudmottagning där jag råkade få tipset...

• alexander2011
    Bumblebina skrev 2012-03-31 00:20:42 följande:
    Det som hjälper mig bäst är en kräm som finns receptfritt på apoteket som heter Calmuril. Den innehåller mjölksyra som löser upp de hårda "proppar" som bildas. Kanon! Märker resultat efter någon vecka. Jobbat på hudmottagning där jag råkade få tipset...

ok :) det måste jag testa, tack för tipset
  • clembke
    Bumblebina skrev 2012-03-31 00:20:42 följande:
    Kan man ha det på småbarn me? Har en 2-åring som har det.
  • Bumblebina

Clembke: Tja det kan du, men den svider... Den är samma sak som Fenuril fast med mjölksyra tillsatt som löser upp hård hud. Så jag skulle väl inte rekommendera det kanske, men det är inget skadligt.

• clembke
    Bumblebina skrev 2012-04-01 14:11:55 följande:
    Clembke: Tja det kan du, men den svider... Den är samma sak som Fenuril fast med mjölksyra tillsatt som löser upp hård hud. Så jag skulle väl inte rekommendera det kanske, men det är inget skadligt.
    Nja, då väntar vi med det.
    Han lider ju inte av det nu så behöver ju inte göra så att svider. Vi låter det vara o smörjer med miniderm när han har mkt. Just nu är det inte så farligt.
  • Kravmärkt

Jag köpte Calmuril igår så nu ska vi se vad som händer

Ta ut glädjen i förskott - går det bra blir du glad två gånger, går det åt helvete så har du åtminstone varit glad en gång
  • BloodyDisgusting

Jag har samma problem. och jag kliar och klämmer på dessa så man ser helt trasig ut på armarna. skitjobbigt. sol funkar superbra tycker jag. ser till att vara mkt ute på somrarna. då minskar dem. solariesolning tycker jag också funkar. de syns iaf mindre och jag är mindre röd!

jag vågar inte scruba något med vantar osv då jag är så ljus och känslig i hyn. jag blir flammig, torr och det sticker i huden. jag använder istället peeling för känslig hud och body butter eller baby olja. vissa lotions och body butters ger mig mer prickar vilket är lite synd. ska testa produkterna ni skrivit om här. tror också på karbamiden! 

• clembke
    BloodyDisgusting skrev 2012-04-03 13:37:01 följande:
    Jag har samma problem. och jag kliar och klämmer på dessa så man ser helt trasig ut på armarna. skitjobbigt. sol funkar superbra tycker jag. ser till att vara mkt ute på somrarna. då minskar dem. solariesolning tycker jag också funkar. de syns iaf mindre och jag är mindre röd!

jag vågar inte scruba något med vantar osv då jag är så ljus och känslig i hyn. jag blir flammig, torr och det sticker i huden. jag använder istället peeling för känslig hud och body butter eller baby olja. vissa lotions och body butters ger mig mer prickar vilket är lite synd. ska testa produkterna ni skrivit om här. tror också på karbamiden! 
    Babyoil funkade på min son när han va som värst i februari. Badade i det nästan varje dag ett tag.
Svar på tråden Keratosis Pilaris-systrar finns ni?