Alltid VUL vid pergotime?
Gör man alltid VUL vid pergotime behandling?
Jag ska börja med pergotime enkeldos snart, men enligt min gyn ska jag inte göra VUL.
Hur vet man då ifall pergotime fungerar på en om man inte gör VUL?
Gör man alltid VUL vid pergotime behandling?
Jag ska börja med pergotime enkeldos snart, men enligt min gyn ska jag inte göra VUL.
Hur vet man då ifall pergotime fungerar på en om man inte gör VUL?
Hos min gyn gör man ALLTID Vul för att se att du inte släpper iväg allt för många ägg. Men jag vet att alla inte gör det. Tvillingar är väl ok, men 3,4...Nä
Ja, jag tycker dom borde göra det också, men hon sa ingenting om det :(
Jag har PCO, så kanske beror på det. Men å andra sidan kan ju för många äggblåsor växa till sig trots det.
Jag har nyligen ätit min första pergokur och ska på vul på torsdag. Tror att det är väldigt olika om man får göra vul eller inte men den mottagning jag går på gör det i alla fall. Det är ju skönt att få veta hur det ser ut och hur många ägg man har.
Jag gör också alltid VUL när jag äter Pergotime. Oftast får jag 2-3 äggblåsor, men någon gång har jag fått 5-6 stycken.
Har du blödningar annars? Alltså utan att ta något preparat? För annars borde du ju veta att det har funkat om du får en nu. Eller om du blir gravid Men min gyn var jätte noga med att kolla mig innan det var dax att öva. Nu gick det väl som det gick iallafall ( tvillingar ) men hade det vart 3 eller fler blåsor där så hade jag nog väntat en omgång
Det får du ju inte veta om du inte gör vul.
Har du blödningar annars? Alltså utan att ta något preparat? För annars borde du ju veta att det har funkat om du får en nu. Eller om du blir gravid Men min gyn var jätte noga med att kolla mig innan det var dax att öva. Nu gick det väl som det gick iallafall ( tvillingar ) men hade det vart 3 eller fler blåsor där så hade jag nog väntat en omgång
Det får du ju inte veta om du inte gör vul.