EC-lightat, hur gå vidare?
Hejsan, jag har typ "EC-lightat" min dotter sedan hon var 6 månader, dvs hon har haft tygblöjor men vi har gått på potten regelbundet, efter maten och varje gång vi byter blöja. Det kommer nästan alltid kiss om hon inte nyss kissat i blöjan. När hon ska bajsa ser vi det på henne och går snabbt till pottan. Hon fyller 2 nu i maj.
Nu var det så roligt att idag så började hon dra i sina byxor och jag förstod ingenting först men sen tog jag av henne byxorna och då gick hon till toalettdörren och bankade, jag tog ner pottan och tog av blöjan och så kissade hon. Det kändes väldigt roligt att hon sa till själv att hon var kissnödig och framförallt att hon kände att hon var det.
Vi hade väl tänkt försöka få henne blöjfri till sommaren men nu när hon verkar så intresserad kanske jag testar redan till påsk då hon ska vara ledig från dagis ett tag. Frågan är bara hur? Hon vet ju redan vad man ska göra på pottan, kissa eller bajsa. Så hon behöver ju som inte bekanta sig med pottan. Ska jag bara ta bort blöjan och ställa fram pottan och gå dit med henne regelbundet och sen låta den stå framme så hon själv kan gå dit om hon känner sig kissnödig.