Äta mer eller mindre?
Jag blir galen på detta!!! Jag är överviktig.
En del säger att jag äter för LITE och att det är därför jag är överviktig. Och lite fel saker också förstås.
En del säger att jag äter för MYCKET. Och andra säger att jag äter rätt mängd men fel saker. Jag blir galen på det här!
Jag förstår att jag måste öka motionen och det jobbar jag på. Idag har jag ätit mer än vad jag brukar och jag har gått upp nästan 4kg! Fruktansvärt deprimerande!
Jag har ätit två smörgåsar (mörkt bröd) med kokt ägg till frukost. Spagetti och köttfärssås till lunch, ett glas mjölk. Falukorv och potatismos med mjölk till middag. Absolut inga stora portioner! Försöker äta mer av typ köttförssåsen/korven än pastan/potatismoset.
I vanliga fall äter jag samma frukost men bara ett mål lagad mat och sen ev. nån smörgås senare på kvällen. I värsta fall blir det nåt "obra", onyttigt liksom. Det försöker jag dra ner på! Eller jag drar ner på det - men det är svårt att sluta tvärt.
Hur ska jag göra för att gå ner i vikt? Äta mer eller mindre än vad jag gör nu?
Jag ska ta tag i motionen och börja ta en promenad om dagen, i rask takt. Och ändra de dåliga matvanorna. Kan tyvärr inte ändra den vanliga mat vi äter, men de jag äter mellan måltiderna kan jag ändra.