• bruden86

Jätte stor skillnad på brösten!

Hej!

Jag är en tjej på 25 år och mina bröst är olika stora, och då menar jag att det vänstra bröstet är typ 2 storlekar större än det högra. Undrar om det är någon annan som också har det problemet, eller någon som har haft det problemet, och vad gjorde ni åt det?

Detta är jätte jobbigt för mig då jag inte vågar visa mej utan bh och helst inte utan tröja, när man har sex. Har hört att om det är ett jätte problem så kan man även vända sig till vårdcentralen eller något liknade och få hjälp? om inte annat kanske få lite bidrag till det? men isåfall vart på vårdcentralen ska man vända sig? och om inte det, vart ska man annars vända sig någonstans?

Och till er killar, hur skulle ni reagera om ni stötte på en brud med detta problemet?

Tacksam med så mycket information som möjligt!

• Svar på tråden Jätte stor skillnad på brösten!
  • Anonym

Jag hade precis samma problem innan jag började med p-piller. Det ena bröstet fanns inte alls, putade ut liiiite och jag såg ut som en pojke på den sidan när jag låg på rygg, hade knappt AA på det bröstet. Det andra bröstet var kupstorlek B ungefär. Jag hade jättekomplex efter att jag träffat en kille jag började bli intim med, vågade inte visa mig utan tröja osv men det gick jättebra. Han nämde det inte, verkade inte ens se det, och jag berättade för honom några månader senare hur dåligt jag mådde över det men det gjorde ingen skillnad för honom, han tyckte de båda var lika fina ändå. Tror det mer handlar om tjejen brösten sitter på, än själva boobsen Glad

När jag började med p-piller växte brösten till sig och jag fick ungefär c-kupa på ena och B på andra. Efter att de ändrat storlek fram och tillbaka iomed viktned/uppgång så verkar de ha "hittat varann" och imorse såg jag för första gången på många år att det inte är så mycket skillnad längre.

Vet inte om det blev så mycket vettig information nu, men kan lova dig att om du hittar en kille som gillar DIG, så kommer han gilla dina bröst också.

• Anonym (same)

Är oxå 25 och har precis samma problem.
    Mina va olika innan jag fick barn, när jag sen fick min dotter ( för 5 år sen) så blev det en ännu större skillnad.
    Mitt Vänstra lixom Hänger och är mycket större än det högra.
    Har länge drömt om att fixa dom, förminska det som är förstort och göra dom lika.
    Men har inte haft råd ekonomiskt, så är oxå intresserad av svar.

Har problem med bh, ingen passar ju båda efter som det e typ 2-3 kup storlekars skillnad.
    Och då ska vi inte snacka om Hur det känns på sommaren när man ska försöka hitta nått att ha på sig så man iallafall kan bada.
    Suck.

• fru edinge

Här e ett missfoster till .. Mitt högra bröst är 2 stl större än vänstra.. Har alltid varit ojämna i storleken, men efter 2 barn+ amning så är skillnaden jättestor just nu.. Min man bryr sig inte direkt, kan komentera skillnaden ibland, men mer på ett neutralt sätt.. Har funderat på en op, men lägger hellre de på en bukop då jag har mer komplex för magen.. Men tipset jag fått är att ha den lilla bröstet högre upp med hjälp av bh bandet, och det stora längre ner..då ser man ingen skillnad på mig iallafall( jo, lite, men inte som förr).. Alltså olika inställningar på axelbanden på bh.

• Anonym (jagmed)

Det är samma sak med mig!! Jag är 16 år och mitt vänstra bröst är pyttepyttelitet och mitt högra bröst en B kupa. Dessutom är vårtgårdarna jätte olika också. Har sånna komplex över detta och har aldrig visat mig för någon. Jag oroar mig jätte mycket för om jag någonsin ska kunna ha sex ..Och  dagarna på stranden är bara ångerst fyllda.
    För några månader sedan tog jag dock tag i det och beställde tid på vårdcentralen. Trots mitt enorma komplex visade jag upp brösten och hon beskrev det ena som dubbelt så stort som det andra... Kul att få det bekräftat :( Hon skulle boka tid till plastikkirurg så att de får kolla på det. Men har inte hört nått på flera månader nu ... Och dessutom får jag nog ingen opperation förens jag är myndig så det känns skit. Det jag tänker på nu är om man kan ha sex med tröja på? Anses inte det väldigt konstigt?  skönt att det finns nån precis som jag där ute iallafall.

• Gladhannapanna

Jag har också jättestor skillnad, brukar också trixa med bh-banden men det är ändå omöjligt att hitta en som passar båda sidorna. Har till och med varit i en specialaffär i London där de kommenterade skillnaden.... Frågade en läkare en gång och fick svaret att de alltid minskar det största och mitt lilla är pyttelitet så då trixar jag hellre med bh. Hade knappt någon mjölk i det lilla när jag ammade barnen. Maken bryr sig inte så jag kommer inte att åtgärda dem.

Har en kompis som fick sin operation genom sjukvården, nemas problemas! Särskilt om man mår psykiskt dåligt!

Svar på tråden Jätte stor skillnad på brösten!