• Lexie77

Tränar 3 ggr i veckan (gym) + promenader varje dag - samma vikt efter 2,5 månader - HJÄLP

Jag hade samma problem, gick inte ner även fast jag kämpade på. Det visade sig att jag hade Hyperthyreos som är en ämnesomsättningssjukdom som kommer några månader efter förlossningen. Jag fick levaxin och började tappa i vikt. Symptomen är att man är trött, frusen och inte går ner i vikt trots motion och bra mat.

• Lexie77
    Anonym (4ever fat???) skrev 2011-04-06 01:14:33 följande:
    tar små "naps" varje dag. annars hade jag inte klarat vardagen känns det som. Just nu kan jag inte sova för jag har lite ont i ryggen o har fått massage men ska nog försöka lägga mig ändå. Barnen vaknar runt 7.

tack för tipsen. de uppskattas... hoppas jag inte har nån sjukdom eller så. Ska fortsätta kämpa på. Jag mår ju egentligen superbra jämfört med för 2,5 mån sedan.
    Du kan ju alltid boka en tid hos husläkaren, det enda som krävs är ett blodprov så vet de om du har det eller ej. Det är tydligen ganska vanligt att man kan få det efter en förlossning, läste 5-10% någonstans.
Svar på tråden Tränar 3 ggr i veckan (gym) + promenader varje dag - samma vikt efter 2,5 månader - HJÄLP