Anonym (4ever fat???) skrev 2011-04-06 00:50:03 följande:
Det är lite olika hur jag lägger upp träningen.
Ibland börjar jag med styrketräning och kör sen kontition på cykel, men mest på en sån där maskin, usch kommer inte på namnet, tror det är crosstrainer det heter. Brukar köra 45 min på den. Ibland börjar jag tvärt om. Och strechar oxå.
Sen brukar jag oxå köra arm, rump och mag övningar som jag laddat ner på mobilen. Varvar mellan de varje gång...
Jätte bra att du börjar med styrkan då du behöver ha orken för att kunna göra övningarna korrekt och få ut maximalt av dem. Du ska även avsluta träningen med kondition, dels för att det är lättare att bara köra på men även för att det tar drygt 30 min in i träningen innan kropen på allvar börjar förbränna fett. När du kör crosstrainer rekomenderar jag dig att ta inställningen där den varierar motståndet för att få maximal träning. Mycket bättre än att ha samma hela tiden. Har ni en roddmaskin är även den väldigt bra, både för styrka och förbränna kalorier..
När du är ute och går så bryt mönstret och istället för att gå samma äl, ta olika och variera hastigheten. Gå väldigt lugnt, väldigt snabbt, väldigt lugnt, välsigt snabbt osv.. Intervallträning ger väldigt mycket mer! Kan även vara bra att komma ihåg på gymmet om du ex kör på löpbandet eller cyklar, variera hur mycket du tar i.
Och gör inte som nästan alla andra och glöm att äta inom 30 min efter träning, en banan och ett glas vatten är perfekt. Annars är träningen till viss del bortkastad´..
Lycka till!!