• frun01

Tränar 3 ggr i veckan (gym) + promenader varje dag - samma vikt efter 2,5 månader - HJÄLP

För att man går inte ner i vikt av att träna, man går upp i vikt, för muskler väger mer än fett...

• frun01

Ligg på rygg på någonting, ha upp dina ben rakt upp i luften och korsa dom, sen för du dom ner och spänner magen och så för du dom sakta upp några gånger... Armhävningar är faktiskt jätte bra för din mage och hela din hållning oxå...  Grejen är att konditionsträning går man  ner i vikt av.. Jag har sämst kondition och orkar inte med det men jag vill inte gå ner i vikt.. Så om du vill gå ner i vikt, spring, gå, simma, kör spinning, aerobics, dansa.... osv

• frun01
    Anonym (4ever fat???) skrev 2011-04-06 00:50:03 följande:
    Det är lite olika hur jag lägger upp träningen.

Ibland börjar jag med styrketräning  och kör sen kontition på cykel, men mest på en sån där maskin, usch kommer inte på namnet, tror det är crosstrainer det heter. Brukar köra 45 min på den. Ibland börjar jag tvärt om. Och strechar oxå.

Sen brukar jag oxå köra arm, rump och mag övningar som jag laddat ner på mobilen. Varvar mellan de varje gång...
    Ok, men det låter ju bra.. Jag blir trött men 5 minuter kör jag för uppvärmning .P...

Jag älskar att träna på gymmet men det som är jobbigt som att springa är nog bättre för att bli av med fett. För det krävs ju energi då du gör av med energi, så ju mer energi du gör av med/desto fortare du springer, desto mer fett går bort tror jag varjefall...
  • frun01

Igår kväll då jag gick, tänkte jag ju på att det givetvis måste vara för att du äter för mycket kolhydrater.
    När man tränar ska man äta mest proteiner (kött,fisk,ägg,bönor,nötter)...

För kolhydrater ger dig fett men proteiner bygger muskler. Har inte läst ifall om någon redan sagt det men men :P

• frun01
    Anonym (jennifer) skrev 2011-04-06 01:14:36 följande:
    Då är det bara tålamod som gäller!
    Och helst ska du köra en muskelgrupp i taget, exempelvis en dag mage, nästa ben och en tredje armar osv. Du kan inte punktmarkera vart du ska g ner vikten och även om du tränar armar eller ben påverkar det hela kroppen.
    Jag kör hela kroppen helst med 48 timmars mellanrum, för dom säger att man måste vila musklerna för att dom ska kunnas byggas upp. Men vissa brukar köra tex underkroppen en dag och överkroppen nästa, fast jag tycker det är drygt att åka till gymmet varje dag :P...

Några säger att man itne kan punktmarkera, men jag tycker det. För vadå om du vill ha större rumpa så tränar du med tyngre vikter på låret och rumpan, om du vill ha större armar tar du tyngre vikter där.. Enda problemet är med  magen för den blir större om man tränar den mer, varjefall min. För att bli av med den måste man köra konditionsträning, som jag hatar. Fast när jag gjorde det en vecka blev min mage platt. Men sen slutade jag igen så :P...
  • frun01
    vitruviandude skrev 2011-04-06 23:21:24 följande:
    Nja, man kan inte punktförbränna fett. Däremot går det alldeles utmärkt att fokusera träningen på en muskelgrupp (t.ex. rumpan) om man vill öka i styrka/muskelmassa (fasthet?).

Två månader är annars inte så väldigt lång tid vad gäller synliga resultat av träning. Det tar tid att få kroppen med på noterna och rent generellt tycker jag att folk tenderar att ha alldeles för bråttom och ger upp för tidigt (Kanske blir dom vilseledda av alla dessa "snabba metoder" som regelbundet skanderas från kvällstidningarnas löpsedlar.) Jag tränar själv väldigt tungt och det skiljer verkligen inte mycket rent viktmässigt på ett par månader om jag inte samtidigt håller någon form av strikt diet (kalori- överskott/underskott) .

Bästa resultaten får man nog (som många här redan har sagt) genom att man inte stirrar sig blind på vad vågen visar och i stället ser träningen som en rolig och regelbunden del av vardag.
    Det är var jag skulle kalla att punktförbränna fett, om du vill ha större armar, så kör du tyngre vikter på armarna helt enkelt. Jag antog att man skulle se resultatet efter två månader om man var otränad. Jag är vältränad så när jag inte tränar på någon månad och börjar igen får jag tillbaks min kropp på två gånger..

Det är roligt att träna, det är roligt att bestämma hur du själv ska se ut.. Jag tycker att dom flesta tjejerna är dumma som sminkar sig och gör allt för att se fina ut medans dom äter skräpmat, godis, röker och dricker alkohol...
Svar på tråden Tränar 3 ggr i veckan (gym) + promenader varje dag - samma vikt efter 2,5 månader - HJÄLP