• Gung Ho

Tränar 3 ggr i veckan (gym) + promenader varje dag - samma vikt efter 2,5 månader - HJÄLP

Anonym (4ever fat???) skrev 2011-04-06 22:07:21 följande:

har inte skrivit matdagbok men har nån app i mobilen som jag uppdaterar ibland o då brukar jag hamna på 1500 kalorier om dagen. Mindre ibland o ibland mer men i snitt 1500.

Ska kanske prova med mindre styrketräning. Kankse köra bara kondis ett tag. Vill inte gå ner för snabbt ändå så jag inte får hud som hänger. Värst nu är väl magen som jag har fått lite hängig hud på efter bebisen. Men jag ska träna upp det hoppas jag lite i alla fall.

Sen vill jag inte äta för lite heller. Bebisen ammar flera gånger om dagen fortfarande och jag tänkte amma ett tag till.

ni får gärna komma med förslag. vad har fungerat för er? hur gör man för att inte få så mkt muskler o går ner i vikt då? Jag vill ju ha lite muskler så jag orkar träna mer osv.

Tränar du så mkt och äter så lite kalorier så går du ner i vikt (fett). Däremot kan du ju gå upp i vikt muskelmassa. Jag har trillat ner ca 10 kg på två år genom kostomläggning och träning (fast jag har varit 'periodare' ibland). Räknar med att jag gått upp lite i muskelmassa samtidigt inräknat i dessa 10kg, så egentligen har jag gått ned mer.
    Vikten är ju inte det viktiga, utan hur mycket 'dödvikt' (dvs fett) man släpar runt på. Jag vill gärna gå ned till ca 76-77 (dvs 3-4 kg till) då jag tänkte springa Lidingöloppet i höst, men går jag samtidigt upp ett par kg till i muskler så spelar det ju ingen roll om vågen stannar på samma siffra.
    Det är omöjligt att bära sanningens fackla genom en folksamling utan att sveda någon i skägget. /Georg Christian Lichtenberg
Svar på tråden Tränar 3 ggr i veckan (gym) + promenader varje dag - samma vikt efter 2,5 månader - HJÄLP