Inlägg från: RockaBillyKid |Visa alla inlägg
  • RockaBillyKid

fläckiga kläder på förskola?

Vi har det vi kallar dagiskläder.  Kläder som är urtvättade och kanske ärvda. Min son har kläder som 3 andra pojkar också haft. Finare kläder har vi hemma.
    Jag skickar bara kläder som det inte gör något om dom får fläckar och dyl. Men jag är mycket noga med passform på kläder. Köper mestadels polarns "långkalsonger" som barnen har under overoll på vintern. Är ju så härliga mönster! Sedan älskar jag polarns 76 kollektion, så det går också mina barn ofta i på dagis. Mina barn äger ett par fina jeans var, dom är 2 & 4. Men annars inga tyger som är hårda och obekväma på dagis. Sådana kläder med fläckar går absolut bort, annars kan jag skicka mysbyxor med fläckar.

• RockaBillyKid
    ulligulli skrev 2011-04-06 11:36:49 följande:
    Lite OT, jag håller med om att polarns långkalsonegr kan vara jättefinamen långkalsonger av bomull är nästan det sämsta man kan ha under overallen på vintern
    Mycket bättre med ylle eller syntet
    Spinner vidare delvis OT, hemma kör vi bara med riktiga underställskläder i merinoull eller syntet. Men jag skulle aldrig våga skicka det till dagis. Lager två är i ull men lager 1 dom har på dagis får bli en kompromiss med bomull. Dom skulle aldrig byta hela setet kläder från lager 1 på dagis bara för att dom ska gå ut.
    Så absolut mycket bättre med ylle eller syntet!Glad
Svar på tråden fläckiga kläder på förskola?