• sofiia87

Fler med vattninga flytningar??

Jag har varit inne på gyn och kollat upp detta så att det inte är vatten jag läcker, men är fortfarande lite orolig.

Ibland är det en blöt fäck i mina trosor, som är helt vattnig. Är det någon mer som har det så?   (Är i vecka 21)

• Svar på tråden Fler med vattninga flytningar??
  • snalmums

du är absolut inte ensam, har liknade besvär med det!!! fast det är helt normalt.

• sofiia87

Snalmums: Har du också så att det kan vara bara vatten i trosorna? Helt utan något "grumligt". Känns så konstigt!

• Kaosmamma

jag är mamma till tre och jag kommer tydligt ihåg vattninga flytningar, fick ha trosskydd jämt.. och då var det inte grumligt bara vattningt, och man kände hur det rann till ordentligt.

men sen klart det kan vara vatten som sipprar men har de kollat så tror jag att du kan slappna av.

• sofiia87

Animegirl: Tack för ditt svar. Man blir verkligen orolig, spec när man läst om alla som börjat läcka vatten tidigt. Men verkar vara många, som du, som har haft vattninga flytningar. Känns bara så konstigt när de är precis som vatten.

• redneck girl

man får ökade flytningar som du beskriver som gravid. ingen fara . har varit lika alla nio gånger jag varit gravid.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • snalmums

nja kanske inte direkt vatten, men flytningarna är mer tunnare och visst kan det känns lite blött ibland. jag har själv haft en vattenavgång vid v20 så man ser verkligen skillnad om det är fostervatten eller bara en vanlig flytning faktiskt! fostervattnet är mera gulaktigt och grumligt liksom och efter en stund kan det även lukta lite.

tror inte ni ska oroa er alltför mycket, det är helt normalt med mera flytningar spec under dessa veckor har jag läst att det kan vara mer än tidigare. är man jätte orolig tycker jag att man bör kolla upp försäkerhetens skull!!!

• sofiia87

Tack för svaren! Får väll försöka att inte oroa mig. Försvinner det inte så får jag väll kolla upp det igen, bättre en gång för mycket än för lite=)

Känns dock inte som det är vatten, för det kommer inte vid rörelse, utan mer när jag är stilla. Och inte heller hela dagen det rinner, utan bara någon gång under dagen.

• snalmums
    sofiia87 skrev 2011-04-07 20:08:44 följande:
    Tack för svaren! Får väll försöka att inte oroa mig. Försvinner det inte så får jag väll kolla upp det igen, bättre en gång för mycket än för lite=)

Känns dock inte som det är vatten, för det kommer inte vid rörelse, utan mer när jag är stilla. Och inte heller hela dagen det rinner, utan bara någon gång under dagen.
    låter klokt, men mina flytningar kan komma också utan att jag rör på mig eller så... lycka till ialf :)
  • Fanndis

Hej! Jag fick också vattniga flytningar i v21 och fick då åka in akut för att kolla upp det - det visade sig vara en svampinfektion (utan vidare symtom), så ingenting att oroar sig för, men de på förlossningen var väldigt förstående att vi var oroliga och de kollade noggrant att inget vatten sipprade ur tappen.

Efter det så har jag köpt ph-stickor, alltså såna som man egentligen använder för att kolla ph-värdet i urin. Fostervatten ska tydligen ha ett rätt så högt ph-värde, typ 7 eller nåt (samma som sädesvätska, förresten, så blanda inte ihop det!), och det känns rätt skönt att kunna kolla hur det står till med ph-värdet när det blir blött i trosorna igen. Så slipper man oroar sig i onödan.

• sofiia87

Fanndis: Vart köpte du de PH stickorna? Kan ju vara värt att testa. Kollade dem med Ultraljud på dig också när du åkte in?

Verkar vara många fler som har trott att de läckt vatten (har hittat massa trådar). Så verkar vara vanligt med dessa problem, och i de flesta fall har de varit falsk alarm, vilket är skönt.

Jag börjar undra om det till och med kan vara svett ifrån underlivet jag har (ursäkta detaljerna), men det ser så ut. Och sen då också väldigt vattninga flytningar. En komination. Men som sagt, hellre åka in och kolla en gång för mycket än för lite.

• mum27

Japp jag har tom varit upp på förlossningen för misstänkt vattenavgång kvar var en rejäl flytning som rann ut då hon undersökte mej typ en halv dl. Liite äckligt men ingen vattenavgång.
    Under en grav "svettas" slidväggarna mer än vanligt. Tyngden uppifrån plus hormonerna gör även sitt. Supervanligt alltså- jag trodde faktiskt att ALLA bm informerade om detta. 

• Fanndis

@sofiia - Beställde de på myspirit.se (lite svårt att hitta där, men använd sökfunktionen med ph så hittar man snabbt), men jag tror man kanske också kan köpa på apoteket?

Och, ja, de körde även ett snabbt ultraljud när vi var där pga flytningarna och konstaterade att det fanns mycket vatten (och bebisen låg där inne och skakade på rumpan Skrattande). Sen så sa de också att det förstås inte går att se på ultraljudet om något vatten hade läckt eller inte eftersom det fanns så mycket kvar, men barnmorskan skakade lite på min mage medan läkaren kikade in Flört för att se om nånting hände där vid tappen.

Det var verkligen skönt att känna att man blev tagen på allvar med det här, även om det visade sig vara nånting så ofarlig som en svampinfektion - men en svampinfektion är ju i alla fall nånting om man säger så, och det var bra att veta att den fanns där så att jag kunde behandla lite med Lactal (som för övrigt också orsakar väldigt vattniga flytningar, t o m om man använder det i form av vagitorier... men nu visste jag ju var detta "vatten" kom ifrån och dessutom hade jag ju mitt ph-papper, så det fanns ingen tvekan att det där inte var nåt fostervatten Cool).

Svar på tråden Fler med vattninga flytningar??