• Mariohn

Ni som bojkottar McDonalds, varför?

Maten där är skitsvinig och jag åker inte till ett ställe som jag äcklas av för att se när min son äter mat som jag vet är förkastlig bara för att hans kompisar gör det. Jag tror inte heller att barn traumatiseras av att inte äta på mc donalds. Visst är det kanske tråkigt att inte ha varit på mc donalds just när kompisarna berättar om det. Men det finns barn som inte åker utomlands på semestern, barn som inte sportar, barn som inte äter laktos.... Jag tror att det är ytterst lämpligt för barn att lära sig att alla inte kan göra allting jämt. 

• Mariohn

TS är pinsam. Varför skulle ett barn fara illa av att inte gå på mc donalds? Vi går på andra restauranger. Men ts menar att barn just måste gå till mc donalds eftersom det är bättre där än på andra ställen? Barnet i barngruppen sade sorgset att han inte fick gå till mc donalds för sin mamma. Halledudaneda. Problemet här ligger knappast i mc donalds vara eller icke vara, 

• Mariohn
    Driftwood skrev 2011-04-06 14:32:12 följande:
    Det tycker jag. Jag tycker McDonalds borde förbjudas. Valfrihet föder segregation.
    Men det hör inte riktigt hemma i denna tråden. Det jag säger är att om ett barn blir genuint sorgset och mår riktigt dåligt och känner sig utanför för att det inte äter på en specifik restaurang har den familjen stora kommunikationsproblem. Ett sunt och välmående barn hade glatt svarat "vi brukar äta XXXX" med vår familj! "
  • Mariohn
    Butterscotch skrev 2011-04-06 20:48:58 följande:
    Ett bra knep för att undvika det är att be om någon typ av specialare, t ex extra ost eller ingen ost. Då måste de göra en ny burgare, och kan inte bara plocka en som redan är klar.
    Fast jag väljer att inte lägga mina pengar på ett matställe där jag måste ta till knep för att få nylagad mat när det finns alternativ som är bättre
  • Mariohn
    Butterscotch skrev 2011-04-06 21:03:44 följande:
    Ja, så kan man ju också göra Jag tycker dock att det är svårt att hitta bra matställen när man är ute och åker bil, de flesta vägkrogar är ju rätt sunkiga...

Själv brukar jag inte ha problem med att jag får gamla burgare, så jag går glatt till McD utan att be om specialare.
    Haha ja jag tillhör inte klientelet som tror att det är skadligt. Inte heller ser jag ner på folk som äter på donken. Folk får äta vart tusan de vill. Däremot blir jag lite trött på sådana som ts som vill få det att se ut som om det är synd om barn som inte får äta på just donken. Det är ju bara för löjligt för att vara sant
  • Mariohn
    Lady Namárië skrev 2011-04-07 13:55:03 följande:
    För att det är äckligt. Jag äter gärna skräpmat ibland, men jag vägrar lägga pengar på något som verkligen smakar skit.
    Och uppenbarligen är gjort av skit. Jag åt på donken för 3 år sedan efter en trevlig kväll ute och vips bet jag av en tand på en stor benbit. Donken bad om ursäkt och förklarade att "vi använder ju allt så ben kommer med ibland. Det är olyckligt. Vi ersätter din tandläkarräkning och du får äta gratis vid nästa besök". Mmmm
Svar på tråden Ni som bojkottar McDonalds, varför?