Ni som bojkottar McDonalds, varför?
Jag har jobbat på donken i två år(inte längre). Jag avskyr donken som företag, dem utnyttjar alla sin personal, själv tvingades jag jobba svart ibland eller blev hotad med sparken om jag inte jobbade extra osv.
Dessvärre tycker jag att maten är god. Men sedan jag slutade så blir det inte så ofta, men ibland så. Föredrar donken framför MAX och BK.
Förr älskade jag MAX när det bara fanns i norrland, och dem inte försökte utkonkurera McD, men nu tycker jag att deras matlagningsprocess är värre än donkens, då de låter sina hamburgekött ligga i värmelådor innan de hamnar på burgarna när det är mycket folk. "hamburgare gjorda vid beställning" my ass. (detta vet jag eftersom att jag har en kompis som är skiftledare på MAX). BK tycker jag sämt om av alla, flötiga hamburgare, äckliga såser och fruktansvärda pommes.
Och det här med att donken är ett skitföretag som behandlar sina anställda illa. Det är sant. Men desvärre är det EXAKT samma sak på både MAX och BK. Något jag hatar är att Donken alltid blir utnämnda som de värsta företaget när alla restauranger är likadana. Men jag antar att det har att göra med att donken är multinationellt och att hälften av donkens vints varje år i sverige går direkt in på bankkonton i USA. Medans MAX pengar cirkulerar här i sverige.