Ni som nyligen adopterat från Colombia, hur lång väntetid?
Vi väntar ju på att få börja göra vår komplettering. Vad ungefär är det som behöver till extra?
Vi väntar ju på att få börja göra vår komplettering. Vad ungefär är det som behöver till extra?
Då jag är fyllda 40 så måste vi ha 0-60 månader för Colombia säger AC. Men barnen (vi har syskonmedgivande) kan då vara allt från två små tvillingar till en 3 och en 5-åring. Lite svårt att förbereda sig på två så olika scenrior men som jag har förstått det så är det bara att vänta på BB, då får man veta
Hej alla,
Vi har nu stått i kö för Colombia i 6 månader och började på köplats 23 och har fortfarande köplats 23!!!
Samtidigt har det kommit ca 14 barn från Colombia under tiden. Konstigt tycker jag. Är det så många som gått med i AC tidigare än oss (juni2009) som plötsligt meddelat intresse för Colombia eller vad händer?
Ngn som vet?
Jag vet inte hur kön funkar men vi hade köplats 2001, så vi fick sätta igång med papprena direkt till Colombia, så vi var aldrig med i kölistan som finns på nätet. Vi har nu våra papper i Colombia och väntar på veta vilket barnhem vi får.
Hej alla,
Idag har vi pratat med AC igen och vi ska bestämma nu vilken dag som helst hur vi ska göra.
Vänta vidare på Colombia eller skicka papper NU till Madagaskar.
Svårt det där att veta vilket som blir bäst. Vi har ett syskonmedgivande och vill helst ha syskon
Colombia: 54 barn per år varav 7 syskonpar
Madagaskar: 0-2 barn per år och 1 syskonpar hittils (pilotland)
Colombia: skicka papperna i höst sedan 6-12 månader på barnbesked
Madagaskar: skicka papperna nu ca 12 månader till barnbesked
Chansen att få ett tvillingpar som då är lite yngre är nog större från Madagaskar.
Men om det inte dyker upp ngt syskonpar alls på ett år på Madagaskar så får vi byta till ett barn och det vill vi ju inte. För vi måste få barnbesked inom 1.5 år för då går vårt medgivande ut och då jag då är 42 år får vi bara förlängt om vi har barnbesked.
Hur göra???
vad tänker ni om detta? Synpunkter? Förslag?
Hur skulle ni gjort?
Kramar
Hej igen alla, hoppas ni haft en skön sommarsemester.
Jag gick just in och kollade vår köplats till Colombia och vi är bara på plats 23. När vi lades till på listan i januari var vi på plats 24. Alltså vi har gått framåt 1 plats på 7 månader. ¨Vi har kötid i 2 år och 2 månader så sååååå många kan det ju inte komma in före oss i kön. Och det har kommit ca 20 barn från Colombia i vår så vad är det som händer? Skickar de inte några nya ansökningar dit eller vad? Någon som vet?