• Loreena

Sova blöjfri - underlägg?

Om jag skulle prova att låta min son sova blöjfri på dagen till att börja med - vad ska jag då ha för underlägg i hans säng? Plastad frotté törs jag inte använda eftersom att han gärna vänder sig på mage när han sover. Han är 7 månader nu och "har inte tid" med blöja dagtid så jag tänkte att det vore en procedur mindre om han slapp ta på och av blöja varje gång han ska sova. Vad använder ni? Skulle det funka med en ullfilt? Jag vill ju inte behöva tvätta hela madrassen om det skulle hända en olycka.

• Svar på tråden Sova blöjfri - underlägg?
  • silvermåne

varför kan du inte använda plastad frotté?

Den som är allas vän är ingens.
  • silvermåne
    WimZy skrev 2011-04-06 15:14:36 följande:
    Plastad frotté
    Ts skriver att hon inte vill använda det pga av att hennes 7 månaders sover på mage ibland. Fattar inte varför det skulle vara något problem.
  • Loreena

För att ibland vänder han sig och lägger sig med näsan mer eller mindre ner i madrassen... och skulle det vara en plastad frotté där så skulle han kunna kvävas.

• zanwer

om du lägger den plastade frottén längre ner, i midjehöjd ungefär, så kan det ju funka. Annars vet jag faktiskt inget annat alternativ...

♥ elliot 080919 & hugo 101025 ♥
  • silvermåne

En 7 månaders kan lyfta huvudet om han får svårt med luft. Annat vore det med en nyfödd. Men det gör du ju som du vill. Tänkte också på att du kan ha den i midjehöjd.

• kixan

vi har en ullfilt underst och en vanlig frottéhandduk ovanpå. handduken suger och filten skyddar madrassen.

A -03, F -05, V -10
  • Loreena
    kixan skrev 2011-04-07 09:12:14 följande:
    vi har en ullfilt underst och en vanlig frottéhandduk ovanpå. handduken suger och filten skyddar madrassen.
    Bra tips! :)
  • MammaTillDomFinaste

annars finns de ju skydd i typ papper att köpa till sängar. finns på ica mm, såna som man brukar ha inom äldrevården ungefär!

♥ (¯`°?.¸ ♥Tuva 090125 - Lillebror BF 110528♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Sova blöjfri - underlägg?