• Novelli

Bråkar era barn med varandra?

Bråkar era barn med varandra?

Mina barn bråkar varenda dag, mer eller mindre. Det verkar som om jag inte är ensam om detta problem. Jag tycker att första året var okej, men så fort den minsta började gå och ta plats så blev det värre och värre. Nu är de förpubertala och det är värre än någonsin. Även om de inte slår ihjäl varandra så är det mycket rivalitet och 'skylla ifrån sig på varandra', vilket jag tycker är minst lika jobbigt.
    Hur är det för er andra med barn i olika åldrar?
    Hur är det för er som har enäggstvillingar, bråkar de lika mycket som syskon? Att vanliga tvillingar bråkar vet jag genom bekanta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 19:57
    Glömde fråga det viktigaste: 'Hur löser ni bråken? Lägger ni er i eller låter ni de lösa det själva?'
    Själv har jag försökt lösa bråken åt dem men har nu äntligen insett att jag blir bara insyltad själv då och det är som att köra huvudet i väggen. Nu får de lösa sina egna konflikter.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bråkar era barn med varandra?
  • Starkast

Vilka människor, barn som vuxna som umgås intensivt varje dag är aldrig osams?
    Den människan finns nog inte

• Novelli
    Starkast skrev 2011-04-06 18:57:33 följande:
    Vilka människor, barn som vuxna som umgås intensivt varje dag är aldrig osams?
    Den människan finns nog inte
    Jag håller med dig Jenny... jag har bara hört en människa säga att hennes barn aldrig bråkar och då kan man undra hur mycket hon minns...Förvånad
  • Novelli

Med vanliga tvillingar menar jag alltså tvåäggstvillingar av samma eller olika kön...Skrattande

• miss nöjd

Det är 1,5år mellan mina barn och de bråkar ibland. Ngt gnabb per dag men bråk kanske jag väl säga är varannan dag? Tycker de bråkar väldigt lite för att vara syskon, de är bästa vänner så de leker väldigt bra ihop. 

• Southern Belle

Mina tre är 9, 4 och 3 och ja de bråkar. Flera gånger varje dag... Storebror retar sina småsyskon och triggar igång dem utan dess like och de små krigar hej vilt... för att i nästa stund leka fridfullt eller ligga i sängen och gosa tillsammans alla tre! Hjärta

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • linjes

Nu är mina ungar rätt stora men dom har aldrig bråkat,Storebror har tagit hand om sin syster sen hon kom,det skiljer 2 år mellan dom...Han har ju även autism och den enda som han visar att bryr sig om är just henne.

• La Lola

Ibland.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • vivi85

Varje dag, flera ggr dag! Skiljer 14 1/2 mån... Leker bra ihop oxå såklart

• lövet2

*tar diktamen från övervåningen*

A=7-åring
    B=12-åring
    C=16-åring

A: Men hjälp mig då!
    B: Vad sa du?
    A: Hjälp mig!
    A: Sluta!
    A: Aaaagh!
    B: Sa du att du var en gris?
    A: Nä, det gjorde jag inte! Jag sa att du var dum!
    C: Men kan ni för helvete aldrig sluta bråka nån gång?! Jag gör läxa!
    C: Ge dig!

Osv osv ...

• morriis

Ibland kan de ryka ihop om vem som ska sitta var eller vem som ska ha vilken soffkudde. Det är vanligare att de blir sura och går åt varsett håll. Sonen är 7 och dottern är 3.

One time...
Svar på tråden Bråkar era barn med varandra?