Inlägg från: SinnerSaint |Visa alla inlägg
  • SinnerSaint

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Hej hej!

Ny här. Plussade för en vecka sedan 12/4 och har gjort vårt första IVF på RMC i Lpkg.
    Jag är som tydligen några av er också är, ÖS.
    Jag blev det direkt efter ÄP, och låg på soffan en hel vecka, knde inte gå, stå, ligga pga kramper och att det gjorde så ont. Men åkte inte in. Sedan gick det helt över i ca 1 vecka och kom sedan sakta men säkert tillbaka.....då förstod jag att jag måste vara gravid. Vilket stämde.
    I lördags fick jag lite tugnt att andas och åkte därför in till gynakuten, de tog prover och kollade vul. Bebis va då 3mm och jag hade en del vätsta i buken. Fick blodförtunnande att ta varje dag i en spruta i magen.

Åkta tillbaka i söndags och värden såg likadana ut typ.
    Idag tisdag, var jag återigen, men nu hos min gyn, på vul och blod prov och ska tydligen gå två ggr i veckan ett tag framöver för att hålla koll på värdena. Fick se bebis idag igen och det hade nu växt till 5mm och allt såg perfekt ut. SKÖNT.
    Jag är som sagt överstimulerad nu, men jag har inte speciellt ont nu. Känner av äggstockarna och så när jag rör mig mycket men jag lever ju som normalt, förutom att jag inet promenrar och så. SÅ man måste int eha superont för att vara ÖS.

Den 3:e maj har "riktigt" VUL inbokat och de ska då kolla hjärtslagen på liten.

• SinnerSaint

Villsågärna: Så msyigt. Men jag tror du ska vara försiktig med att lyssna för mycket. UL är nämligen inte helt nyttigt för bebis. Men önskar just nu att jag var i v12 och fick höra hehe

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011