Inlägg från: Söte79 |Visa alla inlägg
  • Söte79

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag vänder på det då och säger: har inte så mycket val just nu!! Hahaha!!
    Äh, skämt åsido... Jag ska klara det här!! Det gäller bara att tänka en dag i taget annars blir det helt tokigt.

• Söte79

Massadillan- egentligen allt man kan! Hahaha! Nej. Jag ligger på sjukhuset sen typ 3 veckor med tidiga värkar. Har fått stop på det en gång när det var kritiskt. Lungmognads sprutorna är tagna och nu står jag bara ut. Mina njurar är kassa och jag kommer antagligen bli förlöst den 18/6 har egentligen KS den 12/7. Men det går bra. Jag har dåliga dagar och så bättre dagar. Men allt som allt så börjar min kropp ta slut och vi är inne på refrängen. Lilla gumman fick sin vikt uppskattad till 1631 g i tisdags och det är skönt!

• Söte79

Hej! Är heller inte så aktiv.... Men iaf, i tisdags den 19/6 kl 10.38 föddes vår älskade dotter i vecka 34+2! Hon vårdas nu på nyfödd intensiven men vi mår under omständigheterna bra!! Hon vägde idag 2300g!! Lilla älskade barn.

• Söte79

Tusen tack!! Vi är så otroligt förälskade i denna lilla varelse! Är tillbaka här snart igen! Kram.

• Söte79

Det har inte speciellt mycket med vikten att göra egentligen. :0) Det är hur mogen hon är för sin ålder. Men det går fint detta!! Har fått gulsot och ska sola lite sen är vi klara för hemresa tror jag! :0) Tack för alla tankar!

• Söte79

Jazmine- det behöver absolut inte vara kört!! I V8 fick jag min första blödning och jag störtblödde.. Ont hade jag också. Blödde sen genom hela graviditeten men nu sitter jag här med en underbar flicka på 2 veckor!! Bara åk in, det är inget att tveka på. Jag håller mina tummar hårt för dig!

• Söte79

Kelsson- vi är kvar på sjukhuset men det blir nog bättre dag för dag! Jag ska börja bli lite mer aktiv och skriva både här och där (;0) men orken tryter... Kram vännen!

• Söte79

Jag gjorde det testet 4ggr och det visade pojke! Pyste, fräste och bubblade!! Men se nu sitter jag här med en liten nyfödd flicka! :0) Man får ta testet med en klackspark! Däremot visade ringtestet flicka hela tiden :0)

• Söte79

7879- du tar en av dina ringa och trär genom ett halsband. Sen håller du ringen och kedjan i handen en stund. Efter det låter du någon annan ta upp kedjan och hålla den över handflatan. Börjar den röra sig i cirklar så är det en flicka och gungar den fram och tillbaka är det en pojke. :0)

• Söte79

Kattm- jag tänker på er hela tiden och kramar tummarna så hårt det går!!

• Söte79

Kattm- även jag skickar en varm kram här. Jag förstår dig så väl... Låt det bli er tur nu!

• Söte79

Stort varmt grattis!!! Så underbart Sunseed! Och ingen pytte pytte bebis var det heller! Njut!!!

• Söte79

Tänk så olika det kan vara... Min lilla låg på neo också och jag fick tjata mig till för att få lägga henne till bröstet dygnet runt.. Var så arg och ledsen för det enda jag fick höra var "sov du, vi tar hand om henne" Tänkte dom ska sjutton inte ta hand om MITT barn.. Jag kördes ner till varje måltid och tänk att efter två dygn ammade hon fullt! Var måttligt irriterad på personalen jag också. Men så var jag sjuk och dålig själv plus alla hormoner.
    Skönt att ni fått komma hem i hemmets lugna vrå. Ta hand om varandra och gör på ert vis! :0)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011