• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Sputnik II
    Vickan I skrev 2011-04-11 18:57:43 följande:
    Meede - har kub-test samma dag som strössel, dvs på torsdag. Nervöst värre.

Sputnik - blir vecka 13 på ons, beräknad till 26 okt om allt går väl. Vi har haft en del bekymmer så vi vågar inte riktigt ropa hej ännu i denna graviditet tyvärr. Är oroliga för fosteravvikelser och att vi ska behöva avbryta. Lång historia, men vi hoppas på det bästa. Allt vi kan göra nu.
    Håller mina tummar för att det går bra för er! {#emotions_dlg.flower}
  • Speck

Vickan: Det kommer nog gå bra på¨KUB!  *stor kram*

Jag o maken har redan kollat ut vilka möbler vi ska ha från IKEA (säng, skötbord, matstol samt en hel del tillbehör typ badbalja etc) och så håller vi ju på och gör om barnrummet. Vi har hittills plockat ner listerna, målat om de flesta av dom (golvlisterna kvar), målat om taket (var hemskt furu innan - nu vitt) och så ska vi bara slänga upp lite målarfärg på väggarna..
    Vi har inte köpt så mycket ännu (nåt enstaka plagg bara och en BRIO bilbarnstol till kampanjpris) men vi ska iväg och beställa barnvagn så småningom.. Börjar bli lite "stressigt" bara 18 v kvar nu och man ska räkna med 14v lev tid haha! Skrattande
    Först ska vi bli klara med barnrummet, sen ska vi fylla det med möbler!

• Dummle
    Speck skrev 2011-04-11 19:27:35 följande:
    Vickan: Det kommer nog gå bra på¨KUB!  *stor kram*

Jag o maken har redan kollat ut vilka möbler vi ska ha från IKEA (säng, skötbord, matstol samt en hel del tillbehör typ badbalja etc) och så håller vi ju på och gör om barnrummet. Vi har hittills plockat ner listerna, målat om de flesta av dom (golvlisterna kvar), målat om taket (var hemskt furu innan - nu vitt) och så ska vi bara slänga upp lite målarfärg på väggarna..
    Vi har inte köpt så mycket ännu (nåt enstaka plagg bara och en BRIO bilbarnstol till kampanjpris) men vi ska iväg och beställa barnvagn så småningom.. Börjar bli lite "stressigt" bara 18 v kvar nu och man ska räkna med 14v lev tid haha! Skrattande
    Först ska vi bli klara med barnrummet, sen ska vi fylla det med möbler!
    Så härligt det låter med att inreda barnrum. Vi vet inte alls vart vi kommer bo i höst, förhoppningsvis i ett hus. Just nu bor vi i en lägenhet som vi iof stormtrivs i men den är för liten för en liten familj tycker jag. Jag har hela tiden velat skaffa hus, men sambo ville vänta på att det skulle bli bulle i ugnen. Så nu har han nog lite bråttom Flört hihi.  14 v lev tid??? My good.....
  • Dummle

Speck: Vilka fina bilder du har i ditt galleri. Det är så fantastiskt att man kan se en liten bebis redan i v13!  Jag ser också att du gjort KUB efter FET och att det gått bra. Härligt!!

• Dummle

Vickan: Jag håller tummarna för dig på torsdag. Håll oss gärna uppdaterade om du vill! Glad

• Speck

Meede: De sa mellan 8-14v har jag för mig, eller för omgående leverans, det berodde på om de behövde nytillverka eller om de hade på lager.. Emmaljunga har tydligen redan producerat klart 2011s kollektion och producerar bara fler på beställning. I september kommer vist 2012 års kollektion, men iom att bebis kommer i augusti så kan jag inte vänta på den :P

• Aurora1979

Minns inte vem som frågade men jag går in i v.10 i morgon. Eh ja sen kommer jag inte ihåg vad mer jag skulle kommentera? Skyller på gravidhjärna... ;)

• Kelsson1

Sputnik: Är i v6 (5+3) idag o beräknad till 8/12 enl gravuträknaren här på FL så du o jag är bara en dag ifrån varann Glad.

Aurora: Känner igen mig, jag kommer inte heller ihåg något längre!

Vickan: Är övertygad om att KUB går bra! Stor Kram!

Speck: Du vet att du får gärna skriva mer om era förberedelser Skrattande, härlig läsning!

Ego: Kunde inte låta bli, har nu tagit CB med veckoindikator o svaret kom så fort o fiiiint 3+ veckor! Finns att se i galleriet Skrattande. För vad vore mitt galleri utan CB med veckoindikator?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011